Hårlös av mugg!

Sv: Hårlös av mugg!

Min erferenhet är att Pro Cell salvan läker allt!:bow: Den är helt suverän och jag har aldrig varit med om något så effektivt. Har haft otur med stora rejäla skador (ca 10cm x 10cm) på två olika hästar och pro cell läker de på ca halva normal tiden och utan att förstöra pigmentet. Bör tilläggas att det var en appaloosa med MYCKET små fläckar och det finns inte ett ärr eller en pigmentsförändring att se idag.
Pro cell är en protein salva som innehåller hästens egna protein och man smörjer oftast runt sårkanten, inne i såret gör den inte så mycket nytta. Den finns att köpa på Granngården och är lite dyr men värd sin vikt i guld!!::rofl:

PS Den funkar precis lika bra på människor och hundar, absolut min bästa investering!!

Har haft stora problem med detta på min häst. Nu ger jag honom B-vit året runt plus smörjer med Aloe Vera. Har hjälpt honom som haft problem i flera år.

hej kanske detta kan hjälpa din häst

ett bra råd från en toppveterinär att få bort mugg är
att låta odla på såren och se vilka bakterier som härjar, en adekvat penicillinkur och under tiden:
1. tvätta med hibiscrub- finns på apotek- låt verka i 15 min, skölj och låt torka och därefter
2. smörja in med torskleverolja och sätt på nattbandage.

upprepa dagligen tills det blir bra./mvh

Han har inte muggen kvar, har inte haft det sen December. Den är helt borta, tyvärr är håret det med. :smirk:
Så det kanske inte fungerar, om man vill få håret att växa?!

Men tack ändå!:bow:
Det ska jag prova om jag får problem igen.
:)

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
607
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka