Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
NU har jag snickrat ihop min hösilagebalshage, ska ställa ut en ny bal i morgon så då blir det invigning av denna.
Den är 2x2 m i yttermått, alltså lite större än balen.
Vad tror ni, kommer det funka?
Jag är alltså mest ute efter att hållla dem på lite avstånd från balen så att de inte klättrar eller krafsar i den och helst också låter bli att använda den som toalett...
Tillägg:
Är det bara mina hästar som envisas med att leta sig igenom hela balen efter de finaste stråna först? De kan stå med hela huvudet nertryckt i hö ibland ... De balar jag sett stående i andras hagar har inte alls varit lika massakrerade som mina varit... Erfarenheter?
Jag skulle aldrig få för mig att ställa en sådan bur i hagen hos mina hästar, det är alldeles för lätt för dem att tråckla in en fot där och fastna. Måhända om man hade en ensamhäst, men inte med flera i samma hage - en häst som måste förflytta sig snabbt för att en annan med högre rang bestämmer sig för att stå på den platsen, tänker nog knappast på att vara försiktig när den drar loss ett ben som för tillfället är instucket i en glugg...
Nope, inte i min hage, som sagt...
Man kan inte säja att det generellt är så att hösilage har högre proteininnehåll än hö. Hösilage är ju hö som inte fått torka färdigt innan det pressades och plastades...kl*
Måste bara få höra.
En sa till mig att hösilage är starkare (mer protein?) än torrt hö..kan detta stämma?