Sv: fång

Det känns som om det borde bero på hästens hull? Om hästen har lätt för att bli överviktig är det kanske inte att rekommendera att den går på "stort bete".

nej, hästen var i normalt hull när den fick belastningsfång.
den fick det troligen av att den ömmade i bakhovarna och lade all tyngd på frambenen.

men är de mer benägna att få tex foderfång om de haft belastningsfång?

Sv: fång

Mina shettisar är långsamt invänjda på betet. Problemet är min ena shettis som är smällfet :eek: Den andra ser helt normal ut. Har haft dem ute dygnet runt men funderar på att ha dem inne på nätterna samt göra hagen mindre så att det inte hinner växa tillbaka lika mycket. Önskar att jag hade naturbete men har inte den möjligheten . Är livrädd :cry: för fång.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025