I
istapp
Sv: Fånganfall - var drar försäkringsbolagen gränsen?
Det tar tid innan skador läker.
Beteseducerare är även det en annan möjlighet.
Nej, i det långa loppet tycker jag inte att det bara är OK om hästen är hyfsat smärtfri. Den ska vara 100% smärtfri. Men nu diskuterar jag Nuet. Det tog 2? veckor innan hästen fick smärtlindring av vet, och den lär vara konvalescent ett tag till innan man vet hur pass väl det kan läka ut. Under denna tid så är "hyfsat smärtfri" ok.Intressant, så du tycker att det är OK om hästen bara är hyfsat smärtfri? Jag har nog en nolltolerans där.
Det tar tid innan skador läker.
Men att flytta en av de andra shettisarna till dennes hage är väl inte en omöjlighet? Då behöver du inte skaffa in en sällskapsponny.den får gå ensam. Hästar är flockdjur och jag ser inte hur man skulle kunna ersätta behovet av flockliv med något annat "individuellt behov"!
Beteseducerare är även det en annan möjlighet.
Vad jag förstod ordinerade vet att du skulle hålla honom borta från gräs i sommar? Så tight efter ett fånganfall finns ju alltid risken att få återfall, är det då verkligen ett smart drag att släppa ut honom på bete igen? Varför inte vänta till hagarna är nerbetade mot slutet av sommaren? Det känns som att tigga om det...Förhoppningsvis tål han det vanliga "betet", och om han inte gör det blir det nog till att avliva honom.