Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej på er alla kloka.... Hur märker ni att era hästar är på g att få en gammal ledinflammation igen....min pålle har haft...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Asa_S
·
Hästvård Blev utringd till en häst i grannskapet i em av två ungdomar som var där men ej fick tag i ägaren. Hästen i fråga ville ej gå, men med...
2
Svar
30
· Visningar
6 375
Senast: Boj
·
M
Hästvård vet någon vad det kostar att ta ett värmefoto på hästen, kan man göra det om man tex. undrar om hästen har utslitet bäckene? Vet ni...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: mjauen
·
Hästvård hur funkar det? olika ör olika medel? någon som har koll?
Svar
2
· Visningar
1 121
Senast: remmis
·
Hästvård Hjälp mig att tyda detta provsvar: EPG (ägg per gram träck) från: Strongylus/Cyathostominae (stora och/eller lilla...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Madick
·
C
Hästvård 1. Om en häst haft kolik/kolik känning har de lättare att få det igen eller är det många som drabbas just bara en gång? 2. Finns det...
2
Svar
20
· Visningar
2 498
Senast: Fritzon
·
Hästvård Jag behöver lite råd nu, jag är rätt så orolig..fast jag vet inte om jag är för nojjig eller för dum som inte gjort ngt än... min...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Shenzi
·
N
Hästvård Jag tror jag håller på att bli galen :( Lillhästen har gått och fått fång, 13 år gammal och aldrig haft en minsta känning innan.:(...
Svar
16
· Visningar
1 097
Senast: seifur1
·
P
Hästvård Min shettis har fång och jag har behandlat honom flera gånger nu med Finylbutazon, han går i en hage med endast sand och jord så han kan...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: reykurboy
·
C
Foder & Strö Ja, vad är skillnaden? Betamix -kornbaserat fullfoder - och Hestekraft innehåller bl a lusern, örter, korn, majs, popcorn, osv. Det...
2
Svar
24
· Visningar
2 352
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Hjälp! Har hört att man inte ska ge hästar gräs klippt med gräsklippare?! Vi har två ponnyer varav en liten bponny som ibland har...
Svar
10
· Visningar
4 484
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Ska avmaska mina ponnyer och vet inte vad de kan väga. En shettis är 110 cm och rätt så rund. En annan 100 cm och normalhull. Kan 250 kg...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Rebecka83
·
Foder & Strö Jag har köpt kwik beet och racing balanser från D&H...min häst klarar inte betet utan hjälp av krafftfoder(mkt fullblod) Hur mkt ska...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: supergladis
·
Q
Hästvård Om en häst får visad spatt, och den har läkt ut och hästen hoppar 130 utan problem, kan det visa att den inte lider av det, eller är en...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Roheryn
·
J
Hästvård Hej, asså jag vet inte riktigt hur länge jag skall hålla på jag tvättar och tvättar dag in och dag ut, jag är snart inne på min 6...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Immer
·
Foder & Strö Jag undrar om någon vet något tillsatsmedel som inte ger så lågt pH som det som tillsätts i ensilaget till t ex nötdjur, typ myrsyran...
2
Svar
31
· Visningar
2 397
Senast: Kirre
·
Hästvård Kan man ha en häst på viltåker som en hage menar jag. kanske inte sommartid men vnter och höst tid är det ngn som har det????
Svar
11
· Visningar
943
Senast: Empalie
·
C
Hästvård Hjälp! Jag ska köpa en ponny, den var helt underbar när jag provred och jag blev djupt förälskad..... Men sedan när vi tackade ja...
Svar
6
· Visningar
710
Senast: capri__3
·
L
Hästvård Läste nyss på Djurskyddsmyndighetens hemsida ett pressmeddelande där de står att russens ägare fått dispens ytterligare en vinter från...
Svar
1
· Visningar
579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka