Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min hovslagare ta ca 70-90 minuter på sig för en helskoning, 30 minuter låter inte riktigt sant. Om så är fallet känns det inte som något kvalitetsjobb precis.
Nej men vem pratar om det?Men nu pratar jag inte om att bara spika på skor, en skoning är så mycket mer än bara det. Hoven ska vara jämn, symmetrisk och balanserad. Skon ska passas in efter hoven och inte tvärtom, i många fall ser man tyvärr hur hoven anpassas efter skon vilket är absolut felaktigt.
45-60 minuter, helskoning sommartid då med vanliga skor. På vintern lite längre med sulor och broddning.
vår förra tog det 15min, MAX 20-30 min för.. :smirk:
1,5 h för en helskoning ?
Det tar min bara om det är en problemhäst möjligen.
Oftast närmare en halvtimme...
Vi har haft samma hovslagare i 20 år, han har jobbat på djursjukhus och är utbildad.
Hade en hovis som skodde runt om, med nya skor, på 25 min. Men så blev resultatet därefter.
Jag bytte hovis efter dv klinikbesök pga halt häst, pga denna hovis.
jag har haft en hovslagare om tog 4 timmar på sig att sko EN häst!! snacka om att det blev långa dagar i stallet när jag skulle ha flera hästar skodda. Men har bytt hovis nu För min nya hovis tar det ungefär 20 min per hov.