Vad heter de olika senorna?

Sv: Vad heter de olika senorna?

Oftast? Kan det vara olika alltså? Vad knasigt. Och krångligt för er...

Sara

Ibland fortsätter den separat, varför får du fråga han däruppe om.
PL

Gud hör bön och den som ber en bön skall bli bönhörd.

Psalm 1:69
Tåsträckarna.

Tåsträckarmuskler är smala seniga muskler med långa smala senor, i princip finns det två tåsträckare. Den gemensamma/långa som går på framsidan av framknät/hasen, skenbenet,kotbenet, kronbenet och fäster i hovbenets Proc,Extensorius. Dess truktur i själva infästningen har den förändringen att det mer påminner om ett ligament i själva infästningen.

I frambenet följer en svagare sido-tåsträckare parallelt med den gemensamma medans det i bakbenets motsvarighet smälter ihop med den långa i den övre delen av skenbenet. Tåsträckarna är till skillnad från böjsenorna inte elastiska och har som huvudfunktion att överföra muskelarbete.

Amen.

Det är väl snarare så att den djupa böjsenan tittar fram och fortsätter längre ner där den ytliga fäster in i kotbenet. De byter inte plats men den djupa fortsätter längre ner o fäster i hoven. Den ytliga omsluter den djupa med sina fästen som sträcker sig ut åt sidorna.
Eller har jag fel ni som är pålästa?!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 511
Senast: lizan
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte... 2 3
Svar
53
· Visningar
9 190
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?