Förföljd av otur?

Sv: Förföljd av otur?

Vi blev erbjudna en scint på min unghäst som har/hade en trasig bog och väntetiden på det var väldigt länge tyvärr..

Mitt är inte på långa vägar lika hemskt som ditt. Men jag behöver också skriva av mig.
Började rida en häst för 1 ½ år sen, som de sedan skulle sälja och vi ville köpa. Först satte de ett pris som vi inte kunde betala, på tok för högt för oss. Sen lade vi ett bud, och de sa de först ja till men ändrade sig sedan. Till sist bestämdes det att vi skulle besiktiga honom och sedan se vad som hände. Det tog dock ett halvår innan vi fick besiktiga honom och han gick då inte igenom. Han markerade på alla benen, mest höger fram och vänster bak.
Sen fick jag leta ny häst. Tittade på flera stycken, fanns inte en enda jag var intresserad av. Tills jag hittade hästen med stort H.
Maxad D-ponny, svartskäck, 11 år. Helt underbar. Vacker som få, och underbar att rida. Blev störtförälskad.
Efter jag provridit sa ägarna att det fanns andra som ville ha henne. Vi ringdes nästan varje dag och slutligen sa de att vi vill att ni ska köpa henne. Jag var överlycklig och åkte och red igen, tyckte fortfarande lika mycket om henne. Så vi bestämde tid för besiktning och åkte till samma ställe som tidigare. Jag var fruktansvärt nervös och orolig för att samma sak skulle hända henne. Till råga på allt skulle jag springa med henne också. De började med bak, ingenting. Sedan tog de vänster fram. Och jag bara kände att nej, det här kommer inte gå. Vilket det inte gjorde heller, 2 grader. Sen tog de höger fram, samma sak där fast med 1 grad. Sedan gjordes ett arbetsprov och sedan böjprov igen. Samma känsla igen, att hon inte skulle gå igenom. Jag bara visste det, och började gråta. Fick hålla tillbaka tårarna och sprang med henne igen. Höger fram var det ingen förändring, något bättre. Men på vänster fram. När de skulle böja, hon gnydde för att hon hade så ont. Så skulle vi springa, och hon haltade. 3-4 grader. Fick ställa in henne i en box och började sedan störtgråta. Det är så fruktansvärt jobbigt att mista 2 hästar. Jag förstår att det inte är samma sak som för er. Men jag är inte så gammal, bara 15. Och det är min första häst jag ska köpa nu. Så på bara ett par månader har jag förlorat 2 hästar.
Ägarna ska tackochlov göra en utredning, och om det inte är något allvarligt och hon blir friskförklarad ska vi kanske köpa henne i alla fall. Jag hoppas verkligen det, för hon betyder otroligt mycket för mig även om jag bara har träffat henne ett fåtal gånger.

Jag lider med dig"! Hoppas att du hittar en häst som är frisk nu! Jag länner igen den där käönslan, man åker till besiktningen och könner "Yes, det här ska nog gå bra", men kommer hem med gråten i halsen. Jag har själv varit med om det där. Först när vi skulle köpa ponny, och sedan när jag skulle köpa första storhästen. Ponnyn blev aldrig bra och stohästen hade en lösben bit, vi vpgande inte köpa den. den var relativt dyr- Tur att vi inte köpte den för den kom aldrig tillbaka.

Jag är inte heller jätte gamal, 18 år. Jag känner att snart får det vara nog. Min !karriär! har inte varit så lyckad. Mellan varven har det gått bra och hästarna/ponnierna har gått strålande. Jag säger ge inte upp!

Lycka till !

Tack så mycket. Jag hoppas mest av allt att hon blir friskförklarad. För jag vill verkligen ha henne. Jag tittade på massor av hästar, men det fanns ingen i min smak. Jag får väl hålla tummarna, för dig, mig och alla andra som behöver det.
Det värsta var att jag var inställd på att få hem henne, jag kunde verkligen se henne som min egna.

Ja . Det är svårt att släppa en häst om man verkligen har hittat sin drömhäst. Jag skall verkligen hålla tummaran för det. När ska den in till klinik igen?

Hon var inne idag. Kotledsinflammation. Någon som kan förklara vad det innebär? Om hon friskförklaras, kommer hon kunna tävlas då? Eller är det bara att glömma?

Min otur gäller ju inte ett och samma djur.
Skärtorsdagen katten urinsten blir inlagd på djursjukhus tom påskafton. Hämtar honom på morgon 3500:-.
På påskaftons kvällen när jag ska ta in hästarna ligger 4 åringen i hagen, kolik. Distriktsvet ute till 23.30, slutar på 2300:-.
Två dagar senare har dert andra stoet kolik. Nu misstänker jag ju starkt fodret där då jag precis öppnat en ny säck...
Hur kan man få tre sjuka djur på 5 dagar?
Just då hade jag bara lust att lägga mig ner och dö, men nu känns det lite bättre.
Men hur ofta vinner man på lotto både ons och lördags dragningarna med samma summa pengar? Har aldrig hänt, kanske vunnit 30:- två gånger under alla år.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 323
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 530
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 387
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Har en son på knappa 4 år som har varit under utredning för magont. Började förra hösten, blev värre och värre med tiden på våren...
Svar
6
· Visningar
1 553
Senast: Sunshine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka