Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min fullblodskille har precis flyttat hem på sommarbete och livet borde leka. MEN nu är det så att han igår markerade lätt på höger...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: hasselby
·
L
Hästvård Har precis kommit hem från mälarkliniken med en så gott som helt frisk häst. Vi har hållt på i över ett halvår med hans andning och...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: reykurboy
·
Foder & Strö Är det vanligt att hästar kan reagera på soja i form av fodergallor? Höet vi fodrade med före det vi har nu fick vi analysvärdena...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Carolrita
·
Hästvård hej. Hästen har gått på en pencilinkur nu i en vecka och den måste tyvärr längas 5 dagar extra eftersom han fortfarande var anningens...
Svar
11
· Visningar
4 285
Senast: lady_vip
·
Hästvård Ni som inte har den lyxen med att ha varm vatten i stallet.Tvättar/duschar ni med kallt vatten sommartid? Eller ni tar hinkar med...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Farao
·
M
Foder & Strö Hejsan, min dotter ska få sin önskan uppfylld att få egen häst, hon är riktigt duktig och varit fodervärd åt fler hästar, jag ( mamma )...
Svar
14
· Visningar
1 073
Foder & Strö Nu är jag igång med mina funderingar kring bete. Min shettis är extremt fet och min islandshäst är överviktig (säga extremt fet på honom...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Jag brukar variera mig när jag köper mineralfoder eftersom jag inte vet vilket som är bäst. Jag har någon gång lyxat till det med...
Svar
15
· Visningar
1 329
Senast: godishanna
·
W
Foder & Strö Har börjat ge min häst korn, kan det var det som gör att hon är varm och lite gallig i benen? Går det över?
2
Svar
29
· Visningar
2 342
Senast: Totola
·
M
Hästvård Hur länge gäller en sådan för häst ? Eller är det upp till var och en hur länge man vill vänta med att köpa hästen efter en...
Svar
2
· Visningar
939
C
Foder & Strö Vad är det egentligen för skillnad på linfrö som man häller varmt vatten på och linfröolja? :confused: Är linfröolja lika bra...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: SaraXX
·
M
Hästvård Jag släppte idag min treåring på bete, tyvärr på uppkom lagom till betesläppet endel problem med henne som vi inte hann ta tag i innan...
Svar
17
· Visningar
2 144
Senast: My Precious
·
Foder & Strö Sitter här och funderar lite nu på hur jag ska göra. Det är så att hästarna ska gå ut på "bete" från imorgon, och kommer alltså stå ute...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag bad en bonde sprida ut näring på mitt förkrympta stackars bete, 2 år sen sist så det var väl dags ;) Undrar hur länge man måste...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: Djurjouren
·
E
Hästvård Jag har en travare som jag har ridigt med min westernsadel nu ett bra tag.Den ligger bra. Men ända sedan jag fick henne så har hon...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: ridtravare
·
L
Hästvård hej behöver akut rådgivning..... min häst går nu ute dygnet runt, och smaskar i sig gräs som bara den. Jag har inte en suck att kunna...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 827
Senast: Immer
·
U
Hästvård Min häst har fått början till strål röta, och hovslagaren tyckte att jag kunde behandla med hovtjära. Men jag glömde fråga hur länge...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: ullis25
·
Hästvård vad ska jag göra?! Nu ringde dom från ATG och avbokade mitt åeterbesök som jag hade på fredag... hade bestämmt mig för att pina mig...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: Tail
·
S
Hästvård Hej hej, min medryttarhäst dricker dåligt, både inne och i hagen. Har ni ngt tips på hur man får dom att dricka, kan man tillsätta...
Svar
11
· Visningar
941
Senast: So-fiie
·
T
Hästvård Hej har ett 16 årigt sto som i år har fällt väldigt mycket päls. vad jag kan se finns inga löss men hon har flera stora kala partier...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: GinTonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31