Gammal häst som inte fäller sin päls

Sv: Gammal häst som inte fäller sin päls

Men hästen har iaf INTE minskat i vikt. Du ser på bilden att den är fullt normalviktig (om inte något överviktigt t o m) och helt okej musklad för sin ålder.
Den är inte heller LOCKIG i pälsen.

Kan det ändå vara cushing?

Sv: Gammal häst som inte fäller sin päls

min vänninas ponny hade bara jättelång päls (inte lockig) och led av onormala svettningar, hade även fång. inte ett dugg urfallen. fick sin diagnos på klinik.

min har jätte lång och tjock lockig päls men vare sig fång eller svettningar och absolut inte urfallen.

verkar som det ger olika symtom på olika individer :confused: jag hade knappt heller hört talas om sjukdommen innan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Varje höst och vår går min häst "ned sig" i samband med pälssättning /fällning. Hans patellaupphakning kommer tillbaka (är näst...
2
Svar
22
· Visningar
3 787
Hästvård Vår gammelponny som får väääldigt mycket päls gick oklippt i vintras. Nu har det varit uppåt 10 plus i en månad och han, till skillnad...
2
Svar
21
· Visningar
4 135
Senast: Ajabaja
·
Hästvård Är det normalt att hästen fäller päls på sommaren? Bör man göra något åt det, ge något tillskott eller är det bara att vänta på att det...
2
Svar
22
· Visningar
8 116
Senast: Bison
·
Hästvård Min kära lilla shettis verkar för andra året i rad välja fel sommarpäls. Han blir i år 20 år & är tokigt fräsch & pigg. Han har i...
Svar
5
· Visningar
2 410
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka