Betamix o Hestekraft?

Sv: Betamix o Hestekraft?

Åh, tack!
Just nu går märren o fölungen på betet o då får hon lusernhack som "stödfoder". Hon äter inte pelletsfoder, inte lusernpellets ja inte så mycket. Kanske beror det på värmen? :crazy:

Hon gillade fibergi (det är ju som musli). Blir kul o se om hon gillar Hestekraften.

Det är klart att man ska titta hur värdena i grovfodret ser ut. Men det får jag göra till hösten när hon o ungen är tillbaka i vinterhagen.

Okej, då är jag med. Ja då kan du blanda med precis vad du vill, beroende på om du vill ha mer/mindre protein etc, och naturligtvis då vad hästen äter/inte äter (vet hur det är med de där kräääsna.. Fbldamen är ju kräsen som få. Men Hestekraft går ner som en dans =))

Håller tummarna det ska falla damen i smaken =)

Hoppas jag oxå! Usch för kräsna typer :crazy: Blir ju lite mera jobb om man säger så. Prova olika foder även om det inte är så himla bra.

Hoppas att hestekraften är omtyckt! Tyckte att den luktade så gott o har intressanta ingredienser!

Lusernpellets är ganska hårt och torrt och blir rätt stabbigt i munnen på hästarna om de inte blötläggs innan utfodring. Om du inte hade blött dem kan det vara därför som ditt sto inte gillar dem. Jag har alltid blötlagt lusernpellets och hästarna har alltid ätit det.

Jag har alltid blött ner lusernpelletsen, men hon gillade bara inte "kladdig" mat o blev less på det. Hon föredrar lusernhack, o äter det mer än gärna trots att hon går på betet ihop med sin fölunge.
Fölungen har börjat äta lite av lusernhack, som jag lägger i en gammal vattenbalja ute i beteshagen.

Märren åt blötlagd lusernPELLETS i vintras, som hon tyckte om men sedan ville inte hon ha det. Så då bytte jag till lusernhack, vilket hon gillar skarpt!
Shettisen äter oxå lusernhack, o han har oxå lessnat på lusernpelletsen.

Men på sista tiden gav jag danske lucernpiller till shettisen, som man inte behöver blöta ner eftersom pelletsformen är små. Och det provade jag ge till märren, men nej, hon vägrade äta det. Provade blöta ner, men det är samma sak där ändå. hon ville inte ha det. Shettisen åt det, men nu blev det lusernhack istället.

Liknande trådar

C
Foder & Strö Är det någon som ger sin/sina hästar ett foder som heter Betamix? Det finns 3olika sorter, Normal och det är ett komplett fullfoder...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka