betesreglerare / greenguard ????

Sv: betesreglerare / greenguard ????

Men det är väl inte bra för fånghästar att gå på det korta nerbetade gräset? Det säger min veterinär, som rådde mig att släppa hästarna (iklädda betesreducerare) i sommarhagen.

Min valack var med mej på kurs idag, och vi kom hem klockan 16. Då släppte jag ut honom till stona och han fick gå utan "munkorg".Nog åt han febrilt, alltid - den första kvarten. Sen lugnade han ner sig och tog några tuggor, vilade en stund innan han åt igen.

Immer

Nej, nej, fånghästen gick inte på gräs. Eller jo, innan hon fick fången gjorde hon ju det, men inte sen. Det är de två jag har kvar som går i nerbetad hage, främst för att inte valacken ska lägga på sig mer kilon nu. Därför vill jag ju helst inte släppa honom på kraftigare gräs nu heller.
Jag beställde dock globus-reduceraren igår... :)

Min valack var med mej på kurs idag, och vi kom hem klockan 16. Då släppte jag ut honom till stona och han fick gå utan "munkorg".Nog åt han febrilt, alltid - den första kvarten. Sen lugnade han ner sig och tog några tuggor, vilade en stund innan han åt igen.

Måste bara tillägga: jag tog in hästarna vid 22-tiden igår. De fick vardera tre kilo hösilage, stona hade ätit upp sitt i morse, men valacken hade lämnat minst hälften. Det verkar som om hans mage börjar vänja sig vid mindre matmängder.

Immer

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
550
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 866
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 900
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka