Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö hur länge ska det blötas/kokas innan utfodring?
Svar
11
· Visningar
952
Senast: Tigerrr
·
Hästvård Min lilla polle kliar sig jättemycket på halsen och huvudet. Han har haft ner krubban 3 gånger, han har kliat sig på den. Dock har vi...
Svar
11
· Visningar
1 465
Senast: Molle__
·
V
Foder & Strö Jag blir inte klok på höet i vårt stall. Kvoten mellan Kalcium och fosfor är mer än dubbelt så stor som den borde vara! Med hjälp av min... 2
Svar
23
· Visningar
3 295
Senast: Vindelkusken
·
Foder & Strö Mitt fullblod har blivit lös i magen. Hon blir alltid det på våren, och jag undrar varför? Kan det vara betet som gör henne så? Så fort...
Svar
10
· Visningar
830
Senast: Masse
·
Hästvård Kan hovbensrotation diagnostiseras på annat sätt än röntgen? Ex genom hovslagare? Norrland
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Kickis
·
L
Hästvård Hej hej. Jag ska försäkra min häst och undrar lite över vad en besiktning kostar? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: blohme
·
N
Hästvård Behöver lite hjälp nu av er som har/har haft häst med Erlichia. Påbörjade idag behandling med medicin som vet. ger (Engemycin). Men...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: Nordstjarna
·
Hästvård Hittar ingen bra tråd så ja skriver här. vad exakt är triangelmärkning??? är det att hästen är utdömd och att man typ har redan fått...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Qodrofenia
·
M
Hästvård Min pålle är halt igen :cry: :cry: Står på tre ben med det DUMMA ischiasbenet hängande bakom.. såg ut som han hade halkat i hagen...
Svar
3
· Visningar
2 374
Senast: tinafinis
·
L
Foder & Strö Någon som har dom ?
Svar
3
· Visningar
717
Senast: ragge
·
E
Hästvård Heej ska man spola av en häst när den vatt ute på skogstur i 4 h när det e ca 13 grader??? Kram:)
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: CK
·
Hästvård Någon som har det? Hur har ni ställt diagnosen? Vad var/är symptomen? Hur behandlas det? Hur fungerar hästen? Tusen frågor. Tacksam...
Svar
9
· Visningar
2 045
Senast: Cyllene
·
Hästvård Räcker det med 5 dagars behandling (penovet) mot livmoderinflammation? Sista dagen idag, och det varar en del ur stoet.....
Svar
11
· Visningar
2 235
Senast: janna
·
Foder & Strö Tips på foder till pigg häst? Äter nu 1,5 kg havre vilket verkar vara för mycket då han är väldigt stökig. Kan inte dra ned...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: Jackie_nova
·
P
Hästvård Snart ska stoet föla och det är stört omöjligt att få tag på någon halm. Jag har försökt hela vintern utan resultat. Funderar på papper...
Svar
8
· Visningar
2 505
Senast: therese_83a
·
H
Hästvård Mitt sto har röntgats efter att haft ont i frambenen. Det visar sig att hon har hovbenssänkning i trakterna, alltså "minusgrader" på...
Svar
19
· Visningar
2 327
Senast: No1
·
T
Foder & Strö Vad skulle ni göra i denna situation? Jag har väl redan bestämt mig men vill gärna höra andras åsikter ändå :bump: . Jag har en gammal... 2
Svar
20
· Visningar
1 926
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Vad kan det bero på? Kan det vara farligt? Hästen ifråga har riktigt höga tarmljud, låter som mullrande åska, under 10 minuter kom det 4...
Svar
1
· Visningar
3 361
Senast: axel
·
W
Hästvård Hittade en av hästarna skakandes i hagen. Först trodde jag att det berode på att täcket blivit blött igenom, så att hon blivit kall. Men... 2
Svar
21
· Visningar
4 963
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har fått ont i ryggen (bröst/ländryggen) är liksom stel i hela rumpan. Hade ut distriktsvet för vaccinering, så de kände på...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: milian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka