Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Snart ska stoet föla och det är stört omöjligt att få tag på någon halm. Jag har försökt hela vintern utan resultat. Funderar på papper...
Svar
8
· Visningar
2 504
Senast: therese_83a
·
H
Hästvård Mitt sto har röntgats efter att haft ont i frambenen. Det visar sig att hon har hovbenssänkning i trakterna, alltså "minusgrader" på...
Svar
19
· Visningar
2 321
Senast: No1
·
T
Foder & Strö Vad skulle ni göra i denna situation? Jag har väl redan bestämt mig men vill gärna höra andras åsikter ändå :bump: . Jag har en gammal...
2
Svar
20
· Visningar
1 926
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Vad kan det bero på? Kan det vara farligt? Hästen ifråga har riktigt höga tarmljud, låter som mullrande åska, under 10 minuter kom det 4...
Svar
1
· Visningar
3 358
Senast: axel
·
W
Hästvård Hittade en av hästarna skakandes i hagen. Först trodde jag att det berode på att täcket blivit blött igenom, så att hon blivit kall. Men...
2
Svar
21
· Visningar
4 960
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har fått ont i ryggen (bröst/ländryggen) är liksom stel i hela rumpan. Hade ut distriktsvet för vaccinering, så de kände på...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: milian
·
H
Hästvård Något konstigt pågår med min häst. I Tisdags kom hon in i boxen och gick direkt och la sig (har hon aldrig gjort de senaste 6...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Nordstjarna
·
Foder & Strö Det var någon som stod i vårt stall i vintras som hävdade att det inte alls var bra att ge hästarna. Och bångstyrig som jag är ville...
Svar
7
· Visningar
1 217
Senast: Whoever
·
R
Hästvård Hur får jag bort "hängmagen" på min vallack? Han är i gott hull övrigt men magen är jättestor utan att han är fet :crazy:
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Fick hem ett högdräktigt sto i förra veckan, hon är extremt mager. Att hon fått för lite mat är inte svårt att se, så nu undrar jag...
2
Svar
36
· Visningar
3 583
Senast: rocki
·
Foder & Strö En ponny i mitt stall får jäst betfor. Hästen verkar inte ha mått dåligt av det. (De tyckte det var praktiskt att blanda till en stor...
Svar
7
· Visningar
2 045
Senast: bollen__
·
Foder & Strö varför ger folk betfor egentligen? enda anledningen jag kan tänka mig är för att blanda ut mineralerna eller om hästen är dålig på å...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 983
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö på grovfoder till lättfödd häst? Hur fungerar det? Är det så att de äter mkt första veckorna men sedan lugnar sig när de förstår att...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: AnnaKarinA
·
M
Foder & Strö En bekant blev rekomenderad ett flytande preparat som innehöll glucosamin, msn och djävulsklo mm av veterinärern. Jag blev fundersam då...
Svar
4
· Visningar
1 796
Senast: a-h
·
Hästvård Om en häst har känningar av ryggen av KS, brukar de (enl er erfarenhet), känna av det även vid arbete på töm eller lina? Alltså om de...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: Atlanta
·
Foder & Strö Min häst äter dåligt,just nu inte alls sedan en veckas tid,innan dess max 1-2dl per dag.:( Hon är en Islandshäst,men tränas nästan...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Triax
·
P
Hästvård Har tagit över en häst som tyvärr har trasiga hovar. Hovarna spricker vid skoning och så. De tidigare ägarna vill ha skor på hästen...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: PrittePuff
·
H
Hästvård Fick hem min foderhäst för snart två veckor sedan, efter en vecka i sjukhage (för att vänja sig vid nya stället) så släpptes han in i en...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: hillevie
·
J
Hästvård Jag undrar om hästen får börja tävla redan efter första sprutan eller om den måste fått alla 3 först?
Svar
2
· Visningar
639
Senast: jena
·
Hästvård hej jag ska ta över ett halvblod på lördag som enligt den nuvarande ägaren inte kunnde bli dräktig eftersom hon inte hade raka gångar...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka