Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu får hon i sig 4,5kg Lusern/dag + havre, betfor o korn. Fri tillgång på hö. Hon har börjat gå upp i vikt redan så jag fortsätter o kämpa. Nytt hö på ingång så det blir till o skicka analys snabbt som attan
Högdräktigt sto:
Under månad 7-8 av dräktigheten ges 1-2 kg Nya KRAFFT GROOV per dag för att vid fölningen successivt ha ökats till 3-5 kg. Den individuella givan bestäms av stoets hull och kondition, proportionerna utegång resp. vistelse i box samt grovfodrets kvalitet och den mängd som konsumeras. Mängden avtar ofta avtar ganska rejält då fölet gradvis tar allt större plats.
Skulle jag tex gå efter dem här rekomendationerna på min högdräktiga häst,som KRAFT här nedan rekomenderar skulle min häst va så fet och må så dåligt och knappt orka röra sig...
Diskussionen om färdigfoder som ger hästar fetma och dåliga tänder engagerar många inom branschen. Både fodertillverkare och hästuppfödare.
många ger kraftfoder trots att det inte behövs!
Visst bero det på fodret men det var inte riktigt så jag menade:smirk: Jag menar att det är inte lätt att ge några bra råd om hästen, när man varken vet bakgrund eller hur hästen ser utNu är det väl inte färdigfodrens fel om hästar blir feta.
det stora felet många gör är o dra in på grovfodret o kontra med mkt kraftfoder.