Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Under vilka timmar har ni dom inne?? Blir så ledsen,Kaela har trots att hon har Boett-täcke med hel huva på sig dygnet runt,har haft...
Svar
14
· Visningar
1 195
Senast: fettso
·
S
Hästvård Hej min ponny har fått en slags galla i höger has. Jag såg det inte föränns i söndags då jag var på regional tävling, jag startade...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: Amk
·
Hästvård Tror vi hade liknande tråd förra året men det har säkert tillkommit fler medlemmar i fånghäst-ägarna.. Alltid intressant att höra andras...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 637
Senast: Astael
·
M
Hästvård vad kan en varm has bero på i korta drag? pållen är varken halt, stel eller har ont utan är varmare i ena hasen (på framsidan)...
Svar
5
· Visningar
2 942
Senast: Madde_padde
·
J
Hästvård Jag köpte min 10-åriga "dressyrhäst" (arabkorsning) i början av juli 2006, veterinärbesiktning gjordes och hon fick en anmärkning på...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Madde_padde
·
Q
Hästvård Hej! Min häst har blivit diagnosterad med bursit. Det är nästan som en galla fast större och med ännu mer ledvätska. Det jag undrar...
2
Svar
27
· Visningar
9 627
Senast: Queen_love
·
P
Hästvård I höstas började jag rida en ponny som var väldigt muskelfattig, eller ah, när man pratade om hoonom så var han känd som "han som var är...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Thora
·
Hästvård Hade henne inne utan täcket på i natt,hon kliade svansen=inte kul.:( Vad kan man göra??Linda svansen?Ha täcket på?:bow:
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: fettso
·
Foder & Strö Jag har letat i forumet men inte hittat svaret på detta. Teflonminnet har slagit till och jag kommer inte ihåg hur mycket 1 timmes...
Svar
9
· Visningar
2 529
Senast: Ante
·
J
Hästvård Min ponny har, idag 7maj, fått rinnande näsborrar. Snoret är genomskinligt och "vattnigt". Han har mycket god aptit, och det är inget...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Josssan
·
Hästvård Jag har två islandsvalacker(4 och 13) som bara ääälskar att busa med varandra :love: De står på bakbenen, kutar, biter varann i benen...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: tgd
·
V
Foder & Strö Jag har en varmblodstravare som har tappat mycket hull under vårkanten, tidigare har det inte varit några problem att hålla honom i fin...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Mistrelle
·
Hästvård Har bla en shettis som aldrig haft fång men jag är livrädd för att han ska få det. Just nu har jag pållarna hos grannen ca 500 m bort...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Vavsla
·
F
Hästvård Räcker det att hästen vilar dagen efter avmaskning? eller skall den vila mer?
Svar
4
· Visningar
1 347
Senast: Fjanton
·
M
Hästvård Hörde häromdagen att man ska se efter sina vallacker under sommaren, att man måste tvätta snoppen (dra ut och rengöra) annars för att...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Undrar om det finns andra leverantörer än Granngården - tycker de tar väl bra betalt! Gärna i Dalarna.
Svar
3
· Visningar
946
Senast: cactuspower
·
Hästvård Ja, när ska man egentligen ta det svåra beslutet och avliva sin älskling? Det gäller min shetlandsponny M som har haft fång flera ggr...
Svar
7
· Visningar
905
Senast: prusiluskan
·
B
Hästvård Veterinärerna är osams angående Borrelians existens eller inte hos min häst. Han har varit trött, öm i leder och haft konstiga...
Svar
13
· Visningar
2 430
Senast: martha
·
Hästvård Var för 2 veckor sedan i hbg och beh min häst för knäledsinflammtion fram o bak med cortison. Har ett återbesök nästa vecka men har...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Solosanta
·
Hästvård Är det någon som beställt från Näckens Naturprodukter i år? :confused: Jag har försökt få kontakt med dem, men inte lyckats. Telefonen...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 626
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka