Näckens flugmedel!!!

Sv: Näckens flugmedel!!!

Den som jag har använt luktar väl inte hallon precis, men inte skunk heller. Fast det är ju en smaksak... :smirk: Mer åt tjärhållet, vill jag minnas? (Har inte hällt över det som är kvar av dunken ännu, får väl lukta ikväll när jag tar in dem.)
Men vad fasen, bara det funkar får det gärna lukta skunk!

Nej, men vet nån bukefalist skickade mig ett litet prov på sin bromsbroms förra året, och luktade helt annorlunda än den jag hade. (Som luktar apa och inte ens fungerar - alls). Måste bara leta rätt på provflaskan och se om det är rätt eller fel medel som står på hyllorna i år. Är det rätt ska jag köpa, men ville inte chansa iom det ganska saftiga priset.

Nä, så kul är det ju inte att slänga ut pengar helt i onödan... Du kan väl meddela resultatet av luktandet sen? Är det rätt borde det väl gå att övertala dem att skicka en dunk söderut, annars får jag skicka en bekant att handla.

Det är rätt sort de har. Om jag tänkt lite med hade jag kommit ihåg att den där 'äckliga, dåliga' var/är brunfärgad. Och luktar typ äckel, som hjorthornsolja ungefär.

Den där jag fick prov på är vit och luktar som du säger mer tjäraktigt (och luktar GODIS som jmf med den andra). Så då ska jag omgående slå till på en flaska, trots det hialösa priset (350 pix, så nu jäklar får det allt fungera med!)

Det funkar härnere, men vi har jämförelsevis lågt insektstryck jämfört med många andra. Kan du pm:a ett namn på foderhandlaren?

Hej! Jag beställde 5 liter BremsenBremsen från MM Cosmetici Tyskland i fjol (2006). Det luktade lite "godare" än det ordinarie BromsBroms, har en stallkamrat från Tyskland som sa att bromsarna inte var så stora i Tyskland så jag tänkte att det kanske inte är lika effektivt men det funkade för min känsliga fullblodsgrabb, helst strykas på två gånger om dagen, men ibland har jag bara hunnit 1 gång. Sedan har jag även Switch-Pour-on var 6 vecka, för fästingarna. Detta fungerade bra i somras.
Själva förfarande med beställningen gick bra, det går att skriva på engelska. Snabbt kom dunken också. Det gick åt ca 4 liter förra sommaren.
Återkom gärna om du har frågor. Jag kan ordna adressen om den inte finns på Näckens hemsida.
Lycka till! :smirk:

Trissa - vi har tyvärr extremt hårt insektstryck, och det är just bromsen som ställer till det och gör de inte kan vara ute dagtid (eller att man kan rida dagtid).

Ska PM:a hemsidesadressen såsnart jag sett till att jag har en flaska i min hand (dvs måndag). Så egoelak att jag vill se till att jag får en först innan 'hela lagret' säljs. (Vet ju inte hur mkt de har, om det är kvar frånf örra året eller ej)

Hej kan inte säga att ekholnordics produkter har funkat på våra pållar lånade ut det till ett par kompisar med och de höll med inte värt pengarna. Nåt jag tycker är ok och funkat hyfsat på pållarna och håller bromsen på hyfsat av stånd allla fall hos oss är www.follingeprodukter.se och heter md. Gå in på sidan klicka på köp produkter sen djur och sen häst. Är vad jag kan rekommendera

Ps näcken finns inte längre utan det är tyskland som gäller sa han till mig förra året när han lagt ner

Köpte MD förraåret och det funkade........inte!
Ska köpa täcke til min i år om det blir lika mycket flygfän,tror att det är det enda somhjälper. Tyvärr så gillar hon inte täcken brukar aldrig använda det,men när det gäller att komma undan alla äckel-päckelflygare så kanska det funkar./L

Jag trodde du hade tömt hela lagret... ;)

Fanns en kvar när jag var in sist (och jag köpte inte den), vet inte om de kan ta hem mer dock, men ring och fråga, de är jättetrevliga att prata med! I värsta fall om de inte vill skicka får du väl peta in pengar på mitt konto så får jag köpa och skicka den åt dig!

Jag hade Näckens förrförra året till bl a min eksemmärr...hade båda sorterna därifrån och blandade ihop det med Nylanders ( den där bruna lilla flaskan) Funkade kanonbra faktiskt..hon var t om ute dygnet runt.

http://www.svanbergaranchen.se/

Dom säljer bromsbroms. Köpte idag själv på westerndagen i finsta. Får se hur det fungerar :)
Har även bestält två flaskor hjorthornsolja så nu har jag förhoppningsvis medel för hela somaren :banana:

Liknande trådar

Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 677
Senast: Snurrfian
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 445
Senast: escodobe
·
S
Hästmänniskan Skulle behöva lite "häst"folks syn på det hela. vi har beställt ett ridhus från en känd firma, vi kom överens om ett datum då allt...
Svar
18
· Visningar
2 136
Senast: xandoor
·
Hästmänniskan Jag har hjälpt mig kompis som köpt en sadel via en auktionssite på nätet. Hon bjöd på en sadel för över 2 månader sedan och vann...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama