Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Förmodligen kommer våra hästar gå på bete från juni i en hage som mest består av sumpmark med vass:confused: i en del. Hagen är...
Svar
4
· Visningar
1 984
Senast: Pigalle
·
Foder & Strö Ja hur ska man bära sig åt. Min häst ska gå på butta i 15 dgr. Fick första omgången idag. Blandade i pulvret i lite korn och hälde i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: Olympus
·
Hästvård Min häst har senskideinflamation i både haserna bak, han är friröntgad o sprutad med kortison två gånger, senat igår. Nu ska han vila...
Svar
11
· Visningar
1 324
Senast: Pigalle
·
Z
Foder & Strö Kanske finns det svar på min fråga om jag söker mera. Men skapar en ny tråd iaf.. För nu är det inte bra med pållan. Har ett fullblod...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: wannehavefun
·
S
Foder & Strö Det gör jag, jag avskyr foderstater och tabeller. Hästarna mår prima fast alla blir fodrade på detta sättet. Hö/hösilage, havre, betfor...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 364
Senast: milly
·
Foder & Strö Ger ni kraftfoder under tiden hästen går på bete? Isåfall är det någon skillnad i fodersort/mängd mot när hästen är uppstallad...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: attempt
·
Hästvård Jag har funderat på att låta mina hästar gå barfota till våren. Det blir mao en skoning till isåfall. Hur gör man sen?? Kan man ta av...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
21 849
Senast: ullis25
·
Foder & Strö Ngn nämnde ngt man kan ge hästen i fodret som heter MSM?? Vart kan man köpa det??Är det för sent att börja med nu??
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Boj
·
Hästvård Hejsan!!! Nu är det dags att stängsla in sommarbetet och funderar just nu hur mkt det kan gå åt, har en hel del mark... :D Har fyra...
Svar
15
· Visningar
1 611
Senast: cafu
·
Hästvård hade en nordis på 12 år på prov i några månader som en kompis tog över för ca tre månader sedan.. så han stog nu granne med mig hos mina...
2
Svar
26
· Visningar
2 543
Senast: emmelie_18
·
M
Foder & Strö Ni som låter era hästar gå på sommarbete, hur snabbt vänjer ni in dom vid gräset eller gör ni inte det alls? Hemma i vårt stall så...
Svar
12
· Visningar
1 314
Senast: trazel
·
A
Foder & Strö Hur mkt mat och hö får era hästar om dagen?. Hur mkt ska ett russ ha, som är ifull gång med träningen?.;)
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Russinet
·
B
Hästvård Skulle behöva lite ideer om vad de kan vara med min häst. Idag när jag tränade för min tränare så såg hon att min häst var halt. När...
Svar
17
· Visningar
1 320
Senast: Becca85
·
F
Hästvård någon som har tipps på hur man tunna ut en jättetjock man
Svar
8
· Visningar
868
Senast: blohme
·
Hästvård kan man göra det?? :confused: jag har ju min på bete på nätterna och rasthage på natten då han går i träning...;) och nu vill jag veta...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Zavaana
·
F
Foder & Strö Någon här som testat ge det till sin häst? Jag fick nämligen en burk Ferrosyl utav en kompis, burken kom från homeopathuset AB. Jag har...
Svar
13
· Visningar
2 244
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Ni med kliande hästar: har era hästar börjat klia än? Jag tycker att min borde ha gjort det, jag menar det är ju fullt av flygäckel...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: j3nnif3r
·
Hästvård På min faktura från vet. kliniken står diagnosen Gonit och efter står Skarpbett. En dum fråga kanske men någon som vet vad detta står...
Svar
3
· Visningar
2 876
Senast: ujent96
·
F
Hästvård Är det nån som har erfarenhet av laserbehandling vid kvickdrag? - hur har det fungerat? vilken sorts laser har använts? hur många...
Svar
13
· Visningar
1 307
Senast: Lilla Skutt
·
Hästvård Min ettåring har fått kolik. Jag märkte att hon under dagen var lugn och låg en del, men tänkte inte så mycket på det då hon ofta...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 724
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31