få i hästen butta?

Sv: få i hästen butta?

Haha, jadu han verkar ju ha sina egna åsikter om det mesta så. :rofl:

Har ju också insett (iom jobbet) att många veterinärer är verkliga bakåtsträvare. *armarna i kors* "jag har alltid gjort så och det har funkat så varför ändra" Ffa om det är inom ett område man sedan länge lämnat bakom sig för att inrikta sig på något annat men ändå tvingas ta hand om på tex akuttid. Ibland är det bara att nicka, jaja, och tacka gudarna att man inte har eget ansvar. :angel:

Haha, jadu han verkar ju ha sina egna åsikter om det mesta så. :rofl:

Har ju också insett (iom jobbet) att många veterinärer är verkliga bakåtsträvare. *armarna i kors* "jag har alltid gjort så och det har funkat så varför ändra" Ffa om det är inom ett område man sedan länge lämnat bakom sig för att inrikta sig på något annat men ändå tvingas ta hand om på tex akuttid. Ibland är det bara att nicka, jaja, och tacka gudarna att man inte har eget ansvar. :angel:

Förutom att det inte är 'han'. Utan en hon, på MK =) Som jag skrev om alltså.

Men jo, 'han' du tänkte på har en hel del egna åsikter om det mesta, vi är rätt rejält oense ibland, fast jag brukar få som jag vill tillslut, bara han får notera protesten till protokollet :devil:

Mitt matglada sto vägrade äta (!!!) när jag la buttan i maten när hon skulle äta det. Jag tog en spruta, blandade pulvret med lite vatten och så sprutade jag in det i munnen. Hon tyckte inte om mig så mkt den perioden. :angel:

Mitt matglada sto vägrade äta (!!!) när jag la buttan i maten när hon skulle äta det. Jag tog en spruta, blandade pulvret med lite vatten och så sprutade jag in det i munnen. Hon tyckte inte om mig så mkt den perioden. :angel:

Haha men det är den risken man får ta om man vill att hästarna ska bli friska :p Dom borde förstå att vi faktiskt hjälper dom:D

Hursom helst så ska jag testa sprutan i morgon, hade redan blandat i buttan i maten så kunde inte testa idag.

Skulle göra det med min förra häst... åt det inte alls.. försökte blanda det med vatten och spruta in det i munnen, det slutade i katastrof.. Har hört en del som gröper ur äpplen och lägger i buttan och sätter i hop delarna igen så äter en del.. :confused: Det måste vara något vidunderligt med den butta!

HeJ!

Du har uppenbarligen inte träffat min häst...

Jag kan lika gärna ge butta som metacam, för hästkräket äter det iaf inte, oavsett vad jag blandar det med. Nu har ju metcam fördelen av att ha en liten spruta där man drar upp medlet och då blir det lättare att spruta.. Deeutom har metacam fin färg på sin spruta:-)

/ lavinia, som tvångsmatar butta med spruta- enda sättet på min.. Hon kan sortera ut mineraler ur betforn utan problem, samt buttapulvret ur mineralerna..

*kl*

Har testat med melass och betfor och han äter det ändå inte! Så har kommit fram till att jag trots allt får lösa det så att jag åker ditt två ggr/dag. Går ju i skolan så bra så jag kan vara där på morgonen varje dag om jag bara orkar gå upp lite tidigare och sen får jag åka ditt på kvällen och ge honom andra dosen.

Mitt tips är också spruta det i munnen.Min store kille som äter det mesta annars tvärvägrade att äta något alls efter att jag försökt gömma butta i ett äpple. Lömskare matte hade han aldrig träffat och han matvägrade länge efteråt. Försökte allt men nej! Butta var tydligen det vidrigaste han någonsin smakat.

Mitt tips är också spruta det i munnen.Min store kille som äter det mesta annars tvärvägrade att äta något alls efter att jag försökt gömma butta i ett äpple. Lömskare matte hade han aldrig träffat och han matvägrade länge efteråt. Försökte allt men nej! Butta var tydligen det vidrigaste han någonsin smakat.

Precis samma för mig. min äter oxå det mesta (förutom berfor och butta) haha flera stycken i stallet idag var engagerade och försökte hjälp mig med att komma på en lösning. En blandade ihop lite betfor till min polle medan jag red men det åt han inte heller *suck* Så nu blir det till att kliva upp lite tidigare på morrnarna och åka till stallet, men jag vill ju att han ska bli frisk så jag ska göra vad som krävs.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 580
Senast: niardasp
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 560
Senast: Irival
·
Hundhälsa Strider är en pigg och glad korthårig BC-kille på ungefär 1,5 år. Han är ca 55cm hög, väger 18.6kg och inget i hela världen kan få honom...
Svar
7
· Visningar
3 036
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka