Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Red in min häst barfota.
Gick skitbra det första året innan jag började rida honom ordentligt.
Alltså med mera samling och fart....
Då blev han öm och ovillig att gå på grus, ta i ordentligt i trav och galopp utan mesade mest runt, hade någon bokstavsmänniska (barfota verkare) ute, hon berömmde hans hovar och vinklar. Trots detta fortsatte han att ömma.
Han hade då aldrig sett ett par skor, gått på lösdrift i stoora hagar med varierande underlag, långsam inridning med långa återhämtningns perioder osv osv.
(Än en gång: Lyssna på din häst!!! Bättre instruktör kan du inte få!
Tycker heller inte om att använda ordet guru men eftersom andra människor påtalat honom som min guru eftersom han är en av de få riktigt kunnig inom området som har forksning som visar vad jag redan visst var sant genom att ha studerat allt material som finns de senaste åren.
Mumin
Vi bör heller inte glömma att alla människor inte har förmågan att avgöra när och om hästen börjar ömma i sina hovar.
Fy vad den där bootsförsäljarens häst hade fallit ur. Undrar om den går på kvistdiet nu
Precis.Vi bör heller inte glömma att alla människor inte har förmågan att avgöra när och om hästen börjar ömma i sina hovar
Har du missat OL´s jmf med vildhästar som lever under magra förhållanden periodsvis? Bark, kvistar o dött näringsfattigt gräs
Huruvida hästen går på barkdiet vet jag inte, men dens matte köper allting annat som OL hittar på. Betydligt mkt smalare var den iallafall nu.
Å jag väntar på ett svar med länkar från Ideeal utifrån ändrade domslut och anmälningar.