trasiga hovar

Sv: trasiga hovar

Det är som att förklara att jorden är rund. Att vatten torkar ut när det dunstar är en odisputabel sanning. Om ni har torrt och sprött hår, ställer ni er i duschen en halvtimme för att tillföra fukt??? Blöta, regniga somrar är den period då hovarna är sämst. I ökenlandskap som Nevada eller Utah där det finns en hel del vildhästar så har dom stenhårda hovar. Dom står garanterat inte i något vattenbad. Arabhästar som lever i ökenlandskap har också stenhårda hovar. Läs tidigare inlägg, man sätter dom i vattenbad för att luckra upp hoven för att kunna verka. Jag lämnar denna tråd nu så får ni väl tjafsa bäst ni vill.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka