Melassfritt komplett mineralfoder

Sv: Melassfritt komplett mineralfoder

Kanske är detta då. Min tanke när jag läste att så många travfolk använde detta måste betyda att det är framtaget med en bakomliggande tanke att få hästarna att må bättre. Tänker framförallt då på KF problematiken och magen som de ofta har problem med, fången hänger ju med på samma åtgärder. Å som en del kanske inte vet, så har ju maghästar en sämre upptagningsförmåga så ju högre innehåll desto bättre för min häst iaf.

Det ska bli jättespännande att se, min häst är ju även känslig mot lucern, men jag kommer nu chansa och se, jag vet att han klarar upp till en viss mängd innan han reagerar.

En liten undran bara... Angående lusern. Det finns ju Kvarnbyfoders lusernpellets, som inte innehåller melass. Eller är det just LUSERN som inte din häst tål?? :confused:

Förresten, läste lite min gamla hink (just detta mineralfodret, Show Horse Aktiv) att detta innehåller lite lusern i! Kan skriva hela innehållsförteckningen här sen om du vill??
ska skriva upp allt vad det står på hinken. Fick betala 176kr för denna, såg jag nu. Finns en gammal prislapp på locket.

Senast ändrad av en moderator:

Oj.... :angel: Såg inte att du redan skrivit ner innehållsförteckningen. Men jag ska ändå kika på det sedan när jag ska upp till stallet.

*KL*

Någon som vet vart man kan köpa Wiromns mineraler i göteborgstrakten?

Är detta alltså ett tillskott Show Horse Aktiv, inget foder man enbart ger som basfoder?

Jag är trött och fattar inte alls när jag läser just för tillfället, pollenallergin har krusat sönder mina ögon för tillfället, otroligt torr.

Tänkte, jag ger lucern hackat strå till min dam, kan jag köpa detta Show Horse Aktiv för att bättre på lite saker då? Hon har haft förstoppningskolik en gång i vintras.

Nu har iförsig inte jag gjort analys på höet/hösilaget men det blir i höst efter betet då jag ska ställa henne i stallet.

Svara dig på bägge frågor:

Show horse aktiv är ett mineral/vitamin foder. Dvs täcker det behovet. Ger inga mj eller smrp så.. Dock vill jag ha det till min häst eftersom han är känslig för melass och jag hoppas att diamond v ger en bra effekt på hans mage.

Ja det står på deras hemsida att My One säljer men jag ringde My One igår (har ju en del mil dit) och de svarade då att det enda de hade var Hippo. Hon kollade och sa också att de hade haft Wiromin men inte längre.

Svara dig på bägge frågor:

Show horse aktiv är ett mineral/vitamin foder. Dvs täcker det behovet. Ger inga mj eller smrp så.. Dock vill jag ha det till min häst eftersom han är känslig för melass och jag hoppas att diamond v ger en bra effekt på hans mage.

Ja det står på deras hemsida att My One säljer men jag ringde My One igår (har ju en del mil dit) och de svarade då att det enda de hade var Hippo. Hon kollade och sa också att de hade haft Wiromin men inte längre.

Jaha, sorry :P
Då förstår jag.. Men jag har närmast till Västerås själv :P JAg bor i Örebro och här fanns det då ingen som sålde dessa, inte på sidan iaf. Men såg att dom sålde det på Dalvik i Falun, kommer ju därifrån så jag fundera på om man skulle köpa någe säck och testa.

Men nu vet inte jag OM det kommer behövas så jag avvaktar nog, är ju till Falun ganska ofta så, har släkt och vänner där så.. =)

Fast jag ska nog börja ge Hestekraft och korn, linfrö samt lucern hack strå.. I stallhyran ingår fri tillgång på hösilaget under hela dagen i hagen 07.00-17.00 tror jag det var sen inne får dom 3kg hö på kvällen vid 22.00 tror jag, och jag tänkte ge henne lucernet vid 5 när hon kommer in så hon har något då med.

Vad jag funderar på lite är om någon köper Wiromins produkter och inte finns med på listan? *hoppas*

Gott att du har möjligheter, hoppas att jag kan få till det också!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka