E
emindy
Sv: Barfota till våren?
Som jag sa till SO Hovslagare, det finns ingen "grundare" eftersom metoden är importerad, däremot var OL och LÖ först med att gå utbildningen och OL har spritt den och varit en förgrundsgestalt och sedermera ledare under ett kort tag. Nu har han dock klivit ned så nu är det vi som grupp som finns.
Illa att hästen led, ja. Men jag tror knappast att det var LÖ som vägrade köra hästen till veterinär, snarare ägaren.
Nej, jag verkar inte fånghästar exakt sådär eftersom det är lämnat så mycket vägghorn i trakten att mer belastning hamnar på sulan i tån.
Skall jag lägga all skuld på hela hovslagarkåren för felen som begåtts med de hästar jag träffar? Exempelvis hästen jag skall till idag som jag räddade livet på?
Som jag sa till SO Hovslagare, det finns ingen "grundare" eftersom metoden är importerad, däremot var OL och LÖ först med att gå utbildningen och OL har spritt den och varit en förgrundsgestalt och sedermera ledare under ett kort tag. Nu har han dock klivit ned så nu är det vi som grupp som finns.
Illa att hästen led, ja. Men jag tror knappast att det var LÖ som vägrade köra hästen till veterinär, snarare ägaren.
Nej, jag verkar inte fånghästar exakt sådär eftersom det är lämnat så mycket vägghorn i trakten att mer belastning hamnar på sulan i tån.
Skall jag lägga all skuld på hela hovslagarkåren för felen som begåtts med de hästar jag träffar? Exempelvis hästen jag skall till idag som jag räddade livet på?
Jag tycker det är rätt allvarligt att en person som håller kurser i din metod och är en av svenska grundarna för metoden beter som han här verkar ha gjort.
Illa nog är väl att hästen lider oerhört,men att sen vägra köra hästen till veterinär!
Fegt kräk,fanns det inget att dölja var det väl bara att åka till klinik med hästkraken.
Eller är han veterinär också?Han kanske skall starta helgkurser i det också?
Ursäkta men jag blir så otroligt upprörd när folks feta ego går före en hästs välmående!!
Hästen på bilden bär knappast "lilla extra vikten " på sulan,den har all vikt på sulan.
Sen menar du att du verkar en fånghäst som på bilden?
Herregud jag blir mörkrädd ..
Jag blir illa berörd över att hästen lider,du blir illa berörd över att din metod nämns i sammanhanget !
Vart är empatin för hästen?
Empatin för din plånbok är tydligen större.
Jag hade högre tankar om dig.Ta bort bootsen från dina ögon och inse fakta!
Vakna!Hästens tillstånd säger väl allt?