Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mkt ger betor lägger ni i blöt till era hästar?? skriv gärna ras och om du tränar ofta /Natta
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: Niantrezz
·
N
Foder & Strö Tänkte bara höra angående hö hämtade två rundbalar hö och dom var ganska gula i färgen såg jag när jag kom hem och öppnade den ena.. det...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Niantrezz
·
C
Foder & Strö äter hästar mineraler utan att de blandas i fodret? endel hästar "petar" ju ut det... Är det någon skillnad på hur ofta man bör ge...
Svar
18
· Visningar
1 169
Senast: Antiqua
·
Hästvård Fick hem hästen igår från där hon stått ett tag. Jag vet att kvalitén på höet inte varit det allra bästa men får reda på att hästen...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Sonic76
·
F
Foder & Strö Jag vill veta till ett skolarbete... 1. Vad har du för häst? 2. Är din foderstat uträknad? 3. Hur länge har du haft en uträknad...
2
Svar
20
· Visningar
1 637
Senast: attempt
·
Foder & Strö Eftersom alla andra forum har massa fråge trådar så tycker jag att det ska finnas en på Foder oxå: Vad för kraftfoder får din häst...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 460
Senast: Ella_99
·
A
Hästvård Hello! Jag har en fundering angående det här med att släppa på bete dygnet runt. Själv är jag väldigt försiktig med att "beta in"...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 921
A
Hästvård Hej. Jag behöver hjälp eftersom att jag ska på veterinärbesiktning(kanske). Jag skulle vilja veta vad en veterinär ska kolla på så att...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: Piggelurven
·
M
Hästvård jag har en ettåring som på sista tiden burit sig lite märkligt åt vid in och utsläpp, och bara då! Det började med att hon gärna ville...
2
Svar
22
· Visningar
1 968
Senast: femman
·
M
Hästvård Har för mig att jag läst/hört någonstans, någongång att man inte ska använda Switch på araber. Är jag totalt ute och cyklar? Någon som vet?
Svar
18
· Visningar
1 192
Hästvård Finns det någon regel om att hästarna måste ha vatten i hagen? Finns två hästar i närheten av mig som står ute i en hage från tidigt...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Är det på sommaren som man kan pensla på olja på hovarna.. Tyo matolja för att hovarna inte ska "torka"?
2
Svar
34
· Visningar
4 412
Senast: Miyuki
·
Foder & Strö Efter den nya analysen på grovfodret kontaktade jag en foderrådgivare som skulle hjälpa mig med foderstaten. Jag berättade att min...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: attempt
·
J
Hästvård min pålle fick sig ett balltramp i hagen i fredas, men är nu på god väg att bli bra. undrar om ngn här som har häst som haft balltramp...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: jerseyko
·
Hästvård Har en övervuxen shettis(110cm)och en Islandshäst. På vintern går dom på lösdrift med fri tillgång på hö. Nu har dom gått ut på...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Ylva86
·
H
Foder & Strö Hej alla glada! Jag undrar hur mycket en normalbyggd D-ponny äter på ett ungefär om dagen. Om ponnyn arbetas dagligen. Hur mycket...
Svar
11
· Visningar
17 146
Senast: Sipuli
·
Foder & Strö Fick ett tips av min syster att ge äppelcider vinäger i fodret till våran exem ponny... En kompis till henne gav sitt kallblod det i...
2
Svar
25
· Visningar
3 984
Senast: fenny_92
·
Hästvård Jag har en fråga till er hovslagare här. Kvacksalvare, bokstavskombinationvådare och strasserfolket behöver inte bry sej. Hur mkt...
Svar
11
· Visningar
5 568
Senast: Penny_Lane
·
N
Hästvård Hej. Ronja heter jag och är 16 år. Sköter om ett underbart litet sjuårigt nordis sto som heter Enia :) Men jag behöver lite tips! Hästen...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Nordiiis
·
P
Hästvård Som alla vet är det valborgsmässoafton på måndag.. En av mina hästar är totalt skräckslagen av raketer o smällare. Till nyår fick jag...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31