Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hur långt efter ett avslutat träningspass är det lönt att kyla benen? Säg att jag hopptränar på ett ställe, åker 15-20 minuter hem... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 314
Senast: rare
·
C
Hästvård Hej! Sitter här och funderar...mitt i natten(!!!!):angel: Har hållt upp med hästarna ca 4 år. och gräset har växt sig likt en grön...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: CarolineNSV
·
E
Hästvård Ja, ni vet vad jag menar. Vilken sort är bäst om man vill ha broddade? Tänkt i så fall att använda på oskodda bakfötter, vid ridning...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: kali
·
Hästvård Sista veckorna har det varit kanonfint väder, varmt och vindstilla och jag har bara inte haft hjärtat till att ta in mina hästar utan de... 2
Svar
21
· Visningar
1 918
Senast: Björk
·
P
Foder & Strö Jag har blivit rekomenderad att använda djävulsklo till min häst som har haft en inflammation i gaffelbandsgrenen som har gjort att han...
Svar
18
· Visningar
8 921
C
Hästvård Hej! Jag behöver definitivt lite tips till min häst som tyvärr just nu har boxvila. Problemet är att hon är så uttråkad! Dessutom så... 2
Svar
26
· Visningar
3 584
Senast: Mitrolle
·
P
Hästvård snälla någon vad ska jag göra. har en 7 årig vallack som jag precis fått veta har inflammationer i gaffelbanden. han har gått o haft ont...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: kopparberg
·
Hästvård Jag skulle vilja snygga till mitt ungsto i manen och korta ner den med ungefär hälften, men hur gör jag? Klippa ser ju inte klokt ut...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: Hedwig02
·
H
Foder & Strö lillhästen käkar linfrön, och kartongen jag köpt på granngården är slut imorgon. Är linfröet som säljs i mataffärer de samma som de på...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Havregryn
·
E
Hästvård Jaha, i morse när jag skulle släppa ut hästarna tyckte jag att min såg så tufsig ut på frambenet nere vid kotan. När jag tittade närmare...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: Eddas
·
Hästvård Har varit och tittat på en häst som jag eventuellt är intresserad av att köpa, hästen är dock hjulbent bak, något som jag aldrig sett...
Svar
1
· Visningar
1 302
Foder & Strö Jag har förträngt allt jag kunde om unghästutfodring (eller okej, inte allt, men..), och skulle vilja ha hjälp med lite riktlinjer ang...
Svar
15
· Visningar
954
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hur länge kan en ensilagebal hålla sig frsäch nu när det börjar bli varmt ute? Är det bättre att satsa på hösilage, eller har det...
Svar
18
· Visningar
2 022
Senast: LIA
·
S
Hästvård Man blir så lätt hemmablind när man ser sin häst varje dag. Så jag skulle vilja veta hur ni ser på den här hästen. Hull och... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 829
Senast: melev
·
Foder & Strö Hur mkt ger betor lägger ni i blöt till era hästar?? skriv gärna ras och om du tränar ofta /Natta 2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: Niantrezz
·
N
Foder & Strö Tänkte bara höra angående hö hämtade två rundbalar hö och dom var ganska gula i färgen såg jag när jag kom hem och öppnade den ena.. det...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Niantrezz
·
C
Foder & Strö äter hästar mineraler utan att de blandas i fodret? endel hästar "petar" ju ut det... Är det någon skillnad på hur ofta man bör ge...
Svar
18
· Visningar
1 169
Senast: Antiqua
·
Hästvård Fick hem hästen igår från där hon stått ett tag. Jag vet att kvalitén på höet inte varit det allra bästa men får reda på att hästen...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Sonic76
·
F
Foder & Strö Jag vill veta till ett skolarbete... 1. Vad har du för häst? 2. Är din foderstat uträknad? 3. Hur länge har du haft en uträknad... 2
Svar
20
· Visningar
1 639
Senast: attempt
·
Foder & Strö Eftersom alla andra forum har massa fråge trådar så tycker jag att det ska finnas en på Foder oxå: Vad för kraftfoder får din häst... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 461
Senast: Ella_99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?