Kyla benen

Sv: Kyla benen

vet du vilken minimum tiden är innan man kan linda med BoT efter att ha använt kylbalsam. Änvänder Blue Liniment som man kan linda med, men antar att det inte så smart att dra på BoT direkt på. Men hur länge ska man alltså vänta minst? Vilka bi-effekter kan det annars ha?

Hej!
Man måste spola minst 15-20min för att det ska vara effektivast men absolut max 30min, annars börjar det brännas:crazy:

Jag vet att dem på back on track rekommenderar att man inte lindar på direkt efter hård ansträgning, utan att man kyler först å sen efter nån/några timmar är det bra att linda på med B o T:)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 561
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 318
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 002
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 498
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka