Jag går emot lagen!

Sv: Jag går emot lagen!

Så vaddå, man får egentligen inte ha hästar på bete? :confused: Hur många har vindskydd i sommarhagen liksom?

Sv: Jag går emot lagen!

Så vaddå, man får egentligen inte ha hästar på bete? :confused: Hur många har vindskydd i sommarhagen liksom?

Sa jag det?
Som det står i flera svar i tråden så är det tillåtet att ha dem ute dygnet runt (utan vindskydd) vid betestillväxt. På annan tid om året är vindskydd lagstadgat.

(men jag personligen tycker nog att den lagen delvis kan vara lite "stelbent"..... dock måste ju gränsen gå någonstans...)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 928
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar på det här med utevistelse och vindskydd. Vet ju att det är något med 12 timmar ute utan vindskydd, när...
Svar
8
· Visningar
4 859
Senast: Roheryn
·
Anläggning hej, vi ska renovera klart vårt stall till våren och har då tänkt ha hästarna ute dygnet runt, dock så ska vi börja renoveringen i...
Svar
13
· Visningar
2 389
Senast: Buck
·
B
Hästvård Hejsan! Nu startar jag min första tråd här på buke :laugh: Jag behöver lite åsikter från er med erfarenhet av hästar med...
Svar
8
· Visningar
1 598
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka