Vågar jag ha dem ute nattetid nu?

Sv: Vågar jag ha dem ute nattetid nu?

Mina har gått ute sedan påsk... Då har jag även lagt ut hö i hagen då gräset inte räcker till, och den frusna pållan har haft täcke nattetid då det varit risk för frost/regn. De mår toppen:)

våra två halvblod är ute på nätterna..

bästa att passa på snart måste de vara inne på dagarna

Egentligen tycker jag att det är en aning för tidigt för hästarna att gå ute dygnet runt redan (varma dagar, kyliga nätter..) men sedan vårt hösilage tog slut och vi tvingats börja fodra med hö istället, har min gamla 24-åring börjat hosta igen (hon har typ kronisk bronkit, men genom att fodra med hösilage och ha stalldörren öppen även nattetid o.s.v. har jag lyckats hålla henne symptomfri länge) och således känns det inte helt bra att stänga in henne i dammig stallmiljö också. Så vad tror ni? Vågar jag ha dem ute i natt? Det är ca. 10 grader i skuggan nu.

Hästarna är två fjordingar och en shettis, alla med vinterpäls (om än inte så mycket längre, men de är alltså inte klippta eller så).

Mina är ute dygnet runt nu. varit i en vecka.. har liksom dig en hosthäst och kan inte fodra med hösilage nu.. så nu får dom gå ute. varken halvblodet el shettisen är klippt. har tät bra skog att "gömma" sig i...

tre dagar med hö så hostade halvblodet. nu efter två dagar med bara gräs är den borta :banana:

Jag hade låtit dem vara ute. Det är bättre för hosthästen. Mina går ute allihop. Min gamla hosthäst får täcke på sig om det är kallt.Jag tar också in dem så de får stå inne och vila en stund varje dag.

KL

Tack för alla svar! Hästarna har gått ute några dygn nu, och de verkar INTE vilja gå in i stallet igen. ;) Dessvärre hostar gamla gumman fortfarande... :( Hoppas att jag kan flytta över dem till betet snart!

Liknande trådar

J
Hästvård nu har vi varit i väg med min shettis till kliniken då han hostar, som det ser ut är det nån slags allergi. Jag fick inte diagnosen...
Svar
9
· Visningar
960
Hästvård För det första: Fördelar- resp. nackdelar med halm? Vilken sorts halm använder man helst till att strö med? Är det ett dyrt eller...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: gloom_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka