Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Efter kvällsinsläppet nu är jag helt gråtfärdig:cry: Min väldigt svårfödda D-ponny valack har nu blivit så smal och muskelfattig på... 2
Svar
33
· Visningar
3 694
Senast: Whoever
·
B
Hästvård När jag köpte min förra häst såg jag ett ärr på hans v fram. Ägaren visste inget om det och han markerade inget så jag köpte honom. Jag...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: xDollyx
·
Hästvård Hej på er alla ! Min pålle har vilat i ca fem månader nu sedan en envis hovledsinflammtion han är nu friskförklarad och skall börja...
Svar
7
· Visningar
1 136
Senast: Jaba
·
L
Hästvård Jag har i 7 år skött en ponny som har mått hur bra som helst. Hon ägs av två stycken, men efter ett bråk mellan dom båda så flyttade en...
Svar
10
· Visningar
1 086
Senast: fancyfree
·
Hästvård Min olycksdrabbade dam har troligtvis fått en liten blödning på gaffelbandet - vä bak. Jag ska åka och ultraljuda skadan för att se...
Svar
4
· Visningar
2 789
Senast: Iddefixen
·
C
Hästvård När släpper ni era hästar på bete? rids de under hela sommaren? Hur länge går de ute? Våra släpptes igår i den nygjorda jättestora...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: ekedal
·
S
Hästvård jag undrar hur man håller en 3årig shettis tänder så fina som dom är nu, dom är mkt vita och fina, men hur ska man kunna behålla detta? 2
Svar
30
· Visningar
2 007
Senast: amsan
·
Hästvård Som rubriken säger så vill jag gärna höra om någon har använt detta preparat och om det funkat mot hosta. Eller om det går lika bra att...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Novali01
·
Hästvård Om en häst har kraftigt sadeltvång - går det att bli av med det? Och hur gör man? Det beror ej på ihopväxta kotor eller närliggande...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Piggelurven
·
U
Foder & Strö Någon som har lite ideer??? Har stor halvblodsvalack som när jag köpte honom för 1,5 år sedan var enormt fet. Vi fick banta honom...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Unica
·
T
Foder & Strö Hej. Jag har fått som uppgift i skolan att ta reda på 5 nyttiga växter för hästar, och vad dom är bra för. Gräs räknar inte eftersom...
Svar
17
· Visningar
5 215
Senast: pastejja
·
Hästvård ...gör jag ofta, tyvärr, men har haft lite otur så då tror jag alltid att det är kört så fort ngt går emot mej. Min 4-åring gick inte...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Någon som har råkat ut för detta? Min lilla 1 åring lyckades på något vis få ett sticksår rakt igenom hela bakknäet (bla punkterad...
Svar
15
· Visningar
2 177
Senast: Splittan
·
P
Hästvård Har ni provat horsol på era eksemhästar? Funkar det? Är det någon som vet hur det ska hjälpa? Det är ju så lite man ska ha/dag, 80... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
13 919
Senast: Rebecka83
·
K
Hästvård Har en shettis på foder, hur kan jag göra för att få henne att bygga muskler på halsen? Hon har lite underhals och den vill jag gärna...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: kladdkakor
·
Y
Hästvård Hejsan. Min häst kastanjer är de normala? (det heter väl så hmm):smirk: De är inget på dom om man säger så, ibland kan det bli ett...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: boccia
·
E
Hästvård En häst i mitt stall gjorde illa sig i fredags em när vi var ute o skrittade i skogen.. ett sår som vet fick komma och sy med fyra stygn...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Elinabergh
·
Hästvård Men var kan det sitta? :confused: Hästen ifråga är genomgången av veterinär och ej halt. Behandlades i bakknä innan friskförklaring...
Svar
8
· Visningar
1 347
D
Hästvård Hej! Hoppas att någon kan ge mig tips om vad detta kan bero på: Min häst har svullnat upp i underkäken + kinderna. Vid ridning i...
Svar
4
· Visningar
6 964
Senast: bulwark
·
S
Hästvård Igår när jag tog ut min häst i stallgången så lät det som att han gick lite ojämnt. Jag tog ut honom på stallbacken och lät mamma gå med...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Showjumping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka