Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Har en shettis på foder, hur kan jag göra för att få henne att bygga muskler på halsen? Hon har lite underhals och den vill jag gärna...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: kladdkakor
·
Y
Hästvård Hejsan. Min häst kastanjer är de normala? (det heter väl så hmm):smirk: De är inget på dom om man säger så, ibland kan det bli ett...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: boccia
·
E
Hästvård En häst i mitt stall gjorde illa sig i fredags em när vi var ute o skrittade i skogen.. ett sår som vet fick komma och sy med fyra stygn...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: Elinabergh
·
Hästvård Men var kan det sitta? :confused: Hästen ifråga är genomgången av veterinär och ej halt. Behandlades i bakknä innan friskförklaring...
Svar
8
· Visningar
1 346
D
Hästvård Hej! Hoppas att någon kan ge mig tips om vad detta kan bero på: Min häst har svullnat upp i underkäken + kinderna. Vid ridning i...
Svar
4
· Visningar
6 947
Senast: bulwark
·
S
Hästvård Igår när jag tog ut min häst i stallgången så lät det som att han gick lite ojämnt. Jag tog ut honom på stallbacken och lät mamma gå med...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: Showjumping
·
M
Hästvård Hejsan, nu har jag hört ett utryck jag inte riktigt förstår mig på... ordet sårbent... jag fick ordet i ett sammanhang men förstår...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: medik_ox
·
C
Hästvård Jag har en unghäst på 2 år som ska få sin första spruta för grundvaccination i morgon eller fredag. Kan jag skicka honom på sommarbete...
Svar
9
· Visningar
776
Senast: Gordon
·
B
Hästvård Skickade in träckprov på min 1-åring och har fått följande svar: Strongylus/Cyathostominae (stora och/eller lilla blodmasken) EPG 150...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: Madick
·
D
Foder & Strö Nån som vet hur mkt MJ olja innehåller per dl eller L eller kan räkna ut?
Svar
6
· Visningar
4 355
Senast: Lollo_ok
·
N
Hästvård Har en haflingerfröken som jämt tappar framskorna. Hovis skor ena veckan på ena sidan och veckan därpå på andra sidan. Nu undrar jag -...
2
Svar
20
· Visningar
1 780
Foder & Strö Hej! Har en fjording som jag tycker är ganska lätt född. Men har nu blivit ganska konstig i kropps formen. Magen har varit rund och fin...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: smurfis
·
N
Hästvård Jo. min kompis köpte en häst i januari och hon besiktade aldrig hästen utan hon köpte henne som hon var och hon var jättefin på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 317
Senast: anhe
·
Hästvård Min 2åring kastrerades igår och nu ska han motioneras mycket under 2 veckors tid. Men han är barfota och här finns ganska mycket asfalt...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: ponytails
·
Hästvård Var skickar man in träckprov ?
Svar
6
· Visningar
831
Senast: Madick
·
H
Hästvård Har haft en tråd här innan om min häst som var halt på alla fyra och blev behandlad i både knäleder bak, kotleder fram, samt glidleden...
Svar
17
· Visningar
2 448
Senast: Fiorano
·
C
Hästvård Jag var och tittade på en nordsvensk med mycket man och päls. otroligt fin. Men bak på hasen hade han en slags "skorv" som lossnade. Jag...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: CarolineNSV
·
Hästvård Nu är det så att ag har en häst som blir väldigt het vid hoppning, Han hinner inte få upp benen i tid o i Kombinationerna blir det bara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 946
Senast: Nikkan_1
·
Hästvård Kiropraktik/equiterepeut (Jag vet inte hur jag skall böja detta ord, ursäkta) har ju blivit mycket populärt de senaste åren, både...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Degree
·
L
Hästvård När min hingst alex vädrar snoppen så har han en del flagor på snoppen,är det normalt eller måste man tvätta bort det,sen händer det att...
Svar
16
· Visningar
2 797
Senast: Love_energy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka