Hur håller man små shettisars tänder fina?

Sv: Hur håller man små shettisars tänder fina?

jag undrar hur man håller en 3årig shettis tänder så fina som dom är nu, dom är mkt vita och fina, men hur ska man kunna behålla detta?

Du måste borsta tänderna på din häst, varje morgon och kväll.
Använd Colgate Whitening så ska du se att dom hålls vita!

Kanske inte just om vita tänder men...

Mina hästar hade väldigt svarta tungor i dag, tror ni de hade ljugit eller? :p

Fråga dem om de ätit maskrosor.
Om de svarar nej ljuger de :D

Immer

jag undrar hur man håller en 3årig shettis tänder så fina som dom är nu, dom är mkt vita och fina, men hur ska man kunna behålla detta?

Jag måste fråga, vad är ditt problem?
Vill du att hästens tänder ska bestå vita som är frågan, eller hur du ska få hästens tänder att vara funktionella och tandhälsan god som är det viktiga?

En hästs tänder kan aldrig hålla sig vita hela deras liv. Jag har hört att om hästarnas tänder inte är gula eller svgt bruna efter några år är det något fel på dem.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 324
Senast: Bison
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 291
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka