Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård har två frågon som jag tycker hör hemma här.. 1. Min häst har mugg, inte så mycket - men vi behandlar med salecylsalva(felstavning?)...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: memmalotta
·
Hästvård eftersom våran 5åring gått ner i vikt + tappat muskler under vintern och trots foderökning inte gått upp igen fick vi rådet att ta...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Madick
·
E
Hästvård Skrev inlägg förut, fick dock inte ett enda svar kanske får något nu? Dock annan fundering. Tar allt från början. För lite mer än 2...
2
Svar
27
· Visningar
2 031
Senast: emgard98
·
T
Hästvård ja ni ser ju rubriken. Kan de det? Jag har börjat fundera över det nu ett tag... Min ponny beter sej precis som min mamma nu på våren...
Svar
15
· Visningar
2 370
Senast: pys1
·
M
Hästvård Jag har en ponny som tidigare i sitt långa liv haft fång tre gånger. Jag brukar låta honom gå på magert bete under sommaren, och...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Nicke
·
S
Hästvård Jag rider ett äldre fullblod som ofta drabbas av kolik. Hon äter samma mat och ägaren har rådfrågat veterinär m.m ang maten. Så maten är...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: cassy
·
L
Hästvård Okej, jag har ingen aning om vart jag skall lägga denna tråden, men verkar ju passa mest in här. Min häst har väldigt lång man...
2
Svar
29
· Visningar
2 900
Senast: Lantlolla
·
Foder & Strö Vad tycker ni om det alternativet till överviktiga, bantande hästar? Är det elakt?? Hörde någon tipsa om att man kan göra en något...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 091
Z
Hästvård Det konstaterades igår att min ponny fått fång. Då hade hon under torsdag och fredag känts lite konstig i ridningen, pga detta fått vila...
Svar
3
· Visningar
2 373
Senast: _Runaway_
·
T
Hästvård Jag har en kbl travare,numera ridhäst. Som har fått lite konstiga "sprickor" i strålen. Misstänker om det kan vara röta. Men det luktar...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: PrittePuff
·
L
Hästvård Undrar bara hur mkt olja man kan ge till en New Forest d-ponny utan att hon blir sjuk. Ger just nu typ 3 dl.:confused:
Svar
2
· Visningar
576
Senast: Dundret
·
H
Hästvård mitt travar sto har konstiga knutor på ryggen och magen, eller dom e som små vårtor ca 1cm i diameter och en sitter på ryggen precis...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Hammond
·
P
Foder & Strö Jag har suttit och försökt förstå hur i hela friden man räknar ut en foderstat till hästen. Men det vägrar gå in. Så det jag undrar...
Svar
14
· Visningar
1 301
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Någon som har en häst med detta? "Kissing spines" kallas på svenska överridande tornutskott. Man har länge känt till att hästar kan...
2
Svar
23
· Visningar
2 906
Foder & Strö vad är det, används som fodertillskott :confused: aldrig hört talas om och nu ingår det i en foderstat jag ska räkna på o se om den...
Svar
4
· Visningar
3 442
Senast: panzy
·
G
Hästvård Hoppas den här tråden ligger på rätt ställe nu : ) Har aldrig fodrat med hösilage tidigare och är därför inte så "haj" på det här med...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Genesis
·
Hästvård Som rubriken lyder, jag skall om ett tag sätta igång min pålle efter en envis hovledsinflammation, Han har varit fiskförklarad i ca 4...
Svar
2
· Visningar
2 381
Senast: coari
·
Hästvård ska hästen vila efter att ha blivit behandlad av kiropraktor? hur brukar ni göra?
Svar
7
· Visningar
2 263
L
Hästvård Jag har ett sto, 50/50 fullblod/ halvblod. Hon är väldigt nätt i kroppen, liknar mer fullblod. Nu är det så att varje höst och vår...
Svar
14
· Visningar
1 154
Senast: Chloé
·
A
Hästvård min häst har jätteont i länden, i musklerna längst ländkotorna... borde hästen vila eller hållas igång men mjukgörande arbete? är detta...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Ciazon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka