Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag kommer att ha grovfoder kvar när der är dags att släppa hästarna på bete, dvs jag kommer att kunna spara en del till i höst. Frågan...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: Aia
·
Foder & Strö Ja nu är våren, solen och värmen här och vissa ston blir ju mindre trevliga :crazy: De gånger min häst brunstade efter jag köpt...
Svar
10
· Visningar
1 252
N
Hästvård Jag hörde någon säga att jodopax inte var bra för hästen vet ej varför men hon sa att det är bättre att ta jummetvatten på såren ...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Madick
·
M
Hästvård Ja precis så är det!!! Jag står här helt rådvill och hjälplös känns det som. I min närhet finns det ett stall med några hästar där... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 535
Senast: milleman
·
A
Foder & Strö Skulle köpa sojamjöl på Granng***den idag. Priset som stod var 140 kr säcken, men när jag betalat tyckte jag det blev dyrare än jag...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: annapanna123
·
Hästvård Jaha, och så har lilla hästen fått ont i ryggen... (misstänker jag iaf) Hjälp en hönsmatte nu! :angel: När hagkompisen rymde ur...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: Ylva86
·
M
Hästvård om man ska ta hem en häst på foder, ska man veterinärbesikta den innan?
Svar
1
· Visningar
596
M
Hästvård Lång men snälla hjälp mig!!! Jag har en D-ponny import som för närvarande är sjuk i kotledsinflammation och knäledsinflammation båda...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: mimmi_pippi
·
N
Hästvård Min 2-åring har blivit ordenligt biten runt juvret redan och jag funderar på hur jag smidigast aplicerar insektsmedlet. Hon är väldigt...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: pinky
·
K
  • Låst
Hästvård Skrev en tråd tidigare i morse om att pollen tappar manen... Varför e den borta?? Moderator??
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Boj
·
Hästvård Hoppas verkligen att någon kan komma med några funderingar. Jag har haft problem med skapet på min valack. Det har luktat peckola och...
Svar
12
· Visningar
4 117
Senast: Tassetass
·
S
Foder & Strö Jag tar snart med mig en PRE hingst från där jag bor nu till eget boende. Han har under förra våren varit sjuk och skadat och såg... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 626
G
Hästvård Nu börjar det bli besvärligt... Hästen i fråga har i två av tre vita karleder någon form av mugg antar jag. Det ena benet har endast...
Svar
15
· Visningar
5 669
Senast: mimmi_pippi
·
P
Hästvård I vintras hade vi ett sto i stallet som var lätt svullen på ryggen, områden stora som handflator, en på varje sida, ungefär var njurarna...
Svar
3
· Visningar
3 056
Senast: Boj
·
M
Hästvård har två frågon som jag tycker hör hemma här.. 1. Min häst har mugg, inte så mycket - men vi behandlar med salecylsalva(felstavning?)...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: memmalotta
·
Hästvård eftersom våran 5åring gått ner i vikt + tappat muskler under vintern och trots foderökning inte gått upp igen fick vi rådet att ta...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Madick
·
E
Hästvård Skrev inlägg förut, fick dock inte ett enda svar kanske får något nu? Dock annan fundering. Tar allt från början. För lite mer än 2... 2
Svar
27
· Visningar
2 031
Senast: emgard98
·
T
Hästvård ja ni ser ju rubriken. Kan de det? Jag har börjat fundera över det nu ett tag... Min ponny beter sej precis som min mamma nu på våren...
Svar
15
· Visningar
2 373
Senast: pys1
·
M
Hästvård Jag har en ponny som tidigare i sitt långa liv haft fång tre gånger. Jag brukar låta honom gå på magert bete under sommaren, och...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Nicke
·
S
Hästvård Jag rider ett äldre fullblod som ofta drabbas av kolik. Hon äter samma mat och ägaren har rådfrågat veterinär m.m ang maten. Så maten är...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: cassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Tråden för spår