K
kråkan
Sv: Inget händer!!! Hästen kommer att självdö!!!
tycker det e strongt gjort av dej som iaf gör nåt och inte blundar!
tycker det e strongt gjort av dej som iaf gör nåt och inte blundar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är inte alla som är lika synska
Menar du på fullt allvar att du skulle kontakta folk på en "tattar-gård" som fanns i din närhet för att ta upp vad du tycker om deras djurvård? Då skulle jag nog kalla dig våghalsad.
Men det är klart...hur man än vänder sig så sitter ju rumpen bak, och man kan ju aldrig vara alla till lags.
Mvh Frugan
P.S Från "Gubben": Över min döda lekamen att frugan hade fått knata upp på går´n hos dom där och börjat snacka djurvård!!! Då hade dom väl tagit fram bössan!? D.S
Du vet att Tattare är ett folkslag va? Använd inte folkslag som skällsord är du snäll och om du inte visste att så var fallet, ta reda på vad det är du egentligen säger!!! Inget illa menat, men för oss som vet så låter det som att du har fördommar mot tattare, vilket du förmodligen inte har egentligen..!!!
Hoppsan....Nej det var absolut inte menat åt ett folk. Förlåt om nån tagit illa upp
.....fast...du menar alltså att det finns ett folk som du kallar tattare? Låter inte så kul.....det skulle jag aldrig göra.
Det var dumt av mig att skriva som jag gjorde men jag hade ingen annan beskrivning på en gård som ser ut som en soptipp.
Jag håller med dig. Jag reagerar på samma sätt angående den här tråden.
Sedan visar ju inlägget som citeras ovan, att det finns mer i den här historien än vad som framkommit. Grannosämja kan leda till mycket.
Men både inspektör och veterinär har bedömt hästen, och den verkar ju inte lida. Så då måste det ju vara utagerat.
Norrland
jag förstod faktiskt.
vet att det är en folkgrupp, men vi säger så här också ibland...
*Knapplån*
Uppdatering:
Nu har jag pratat med djurskyddsinspektören igen.
H*n och veterinären har varit ute och tittat på hästen och de tycker:
Att hästen ändå är relativt pigg.
Veterinären menar att hästen verkar ha problem med tarmarna.
Och därför antagligen inte kan ta upp all näring som den får i sig. Men den har avföring och är inte apatisk. Den kommer fram till dem i hagen och ser glad ut.
Beslutet blev att det inte finns anledning till att tvångsavliva.
(Jag har inte sagt att de borde det!? Finns det inte annat man kan göra? )
Jag har svårt att kommentera det här....men en sak vet jag och det är att: Jag kommer inte att lägga mig i detta igen, jag anser att det nu är upp till djurskyddsinspektören att ha koll på det här.
Det är klart att det är bra om det nu inte var så illa med hästen som jag trodde....men jag anser att det är en definitionsfråga. Ska man gå så långt som djurägare att man vill ha sin häst kvar även om den går runt som ett vandrande skelett i hagen? Tvångsavliva kanske inte behövdes, men en rekommendation?
Jag vet inte jag men hos mig skulle det aldrig få gå så här långt. Men det är ju hos mig. Jag försöker vara tolerant och jag försöker förstå djurägarens beslut att ha hästen kvar men det är svårt.
Mvh "frugan"