Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Satt och slöglodde på dressyrvm eller vad det nu var. Kan någon förklara varför var och varannan dressyrhäst har äggskor?
2
Svar
33
· Visningar
4 604
T
Hästvård Nu har det hänt igen... Hästen som i höstas hade mugg och rasp och därmed svullen på höger bak fick konstaterad senskada av vet, och...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Emelei
·
G
Hästvård Om man ger en normalstor häst hel havre, betfor och mineraler, hur mycket havre behöver hon då? Går normalt arbete ca 6 dagar i veckan...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Emelei
·
L
Hästvård Min ponny är ganska omusklad. Hon har gått ner i vikt och där fettet suttit sitter inget längre. Hennes bak är ganska omsuklad. Hon rids...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: mimmi_pippi
·
Hästvård Kvakan gick över för vickis del och blev istället anasarka. På veterinären låter det som slutet är nära. Tog detta från agrias...
Svar
7
· Visningar
3 481
Senast: via
·
D
Hästvård Nu i 3 dagar har min pålle hostat 3 ggr på raken när vi var ute och red, sen bara frustade hon efter det som vanligt.. Sen är allt som...
Svar
17
· Visningar
1 321
Senast: Amk
·
N
Hästvård min pålle är ute på foder och fodervärden är lite bekymrad över att de knappt går att rida längre pga all päls. Naggur har alltid tappat...
Svar
12
· Visningar
875
Senast: Naggur
·
Hästvård Ni som håller på med det, hur ofta gör ni det? Vilka resultat har ni uppnått?
2 3
Svar
52
· Visningar
4 049
Senast: caliber
·
H
Hästvård Jag har en lånehäst som jag haft i ett år. Jag har ett minne av att han hade ett överben på någon utav frambenen. Men nu när jag skulle...
2
Svar
23
· Visningar
4 290
Senast: hillevie
·
Hästvård Kan man ge lugnande när hästen går på Metacam? Min häst är skadad, spiktramp. Och får därför Metacam som smärtlindring. Under tiden...
Svar
3
· Visningar
1 474
C
Hästvård Vi har via tidning fått meddelande om att djurskyddsinspektioner ska ske under våren i vår kommun. Några av oss satt och filosoferade på...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: ang
·
Hästvård Denna fråga vänder sig till kunnigt folk inom avmaskningsområdet. Har en häst som avmaskats med ivermectin-/moxidectinpreparat under...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Omorfia
·
Hästvård Opererade bort en lös benbit i vänster has på mitt 3-åriga halvblodssto för drygt 1 år sedan. Upplever nu när hon börjat arbetas och...
Svar
6
· Visningar
995
Senast: ghost
·
C
Foder & Strö Letade efter en "äldre" tråd om foder till hästar, o då var det någon som länkade fram en sida från Danisco (stavning??) och då stod det...
Svar
12
· Visningar
1 770
Senast: rocki
·
Hästvård Nån som har nån teori om varför en häst sticker ut tungan i mungipan vid ridning? Min häst har börjat göra det nu, men det är nästan...
Svar
15
· Visningar
3 246
Hästvård Vet inte om det är för dåliga bilder, men åsikter mottages gärna om det går att säga något. Hästens HF har alltid varit mindre än...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 719
Foder & Strö Vad innehåller lucernpellets? Räknas det som kraftfoder?
Svar
10
· Visningar
1 052
K
Hästvård Min medryttarhäst har extremt långa känselhår runt ögononen. Har inte kunnat vara i stallet så mycket de senaste veckorna så upptäckte...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: ketchup
·
W
Hästvård Vad har ni för erfarenhet??? Skulle ni kunna köpa en äldre halvblodsvalack med tuppspatt? Han har tydligen inga reservationer på...
Svar
8
· Visningar
1 276
Senast: MadickenII
·
S
Foder & Strö Hej! Är det månne ngn som vet detta?? 1 hg torr betfor är ca 2,5 dl torr betfor 1 kg hel havre är ca 1,5 l hel havre. Tacksam...
Svar
5
· Visningar
4 050
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka