Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö När jag lunchfodrade såg jag i änden på några strån i hösilaget en vit "plupp". Precis i stråets snittyta. Har som tur är har jag bara...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Mayara
·
M
Hästvård Igår kom Harrys resultat... Strongylus/Cyathostominae 0 Parascaris equorum 0 Övrigt 0 :banana: :banana: :banana: :banana...
Svar
10
· Visningar
1 229
Senast: Immer
·
C
Hästvård Vad jag har förstått så är tuppspatt enbart en rörelsestörning i hästens bakben?? Vad är symtomen egentligen? Är det att den rycker upp...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Pollux
·
C
Hästvård Har aldrig hört talas om det innan...någon annan som har det? Har sökt överallt, men finner ingen text alls om detta...det kanske är...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Är det så bra som det låter eller enbart ett försäljningsarrgument och reklamtrick? Någon med kunskap och erfarenhet? HH eller PL? //Alice
Svar
4
· Visningar
1 600
Senast: Folly
·
Hästvård Alla ni med fång hästar, berätta vad som kan hända härnest. Vad är era erfarenheter?? Har då fått en fång häst för första gången och... 2
Svar
29
· Visningar
4 955
Hästvård Upptäkte nu i kväll att mitt sto var svullen i huvudet, mest på höger sida och även på vänster. Svullen på ganascherna och ner under... 2
Svar
23
· Visningar
5 696
Senast: Tebazz
·
S
Hästvård Har gjort en vet undersökning på hästen. Och hon har hovbroskförbening på alla 4. Kan man se sånt utan röntgen? Hon har aldrig visat...
Svar
5
· Visningar
2 011
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Någon som vet innehållet i hippo alfa? Är där mycket havre i? Pris? Någon som vet hur mycket Lympos havrefri kostar? Undrar med om...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: Ireland
·
S
Hästvård asso, jag vet en som har en shettis på 3-4 år, och han har inget täcke på sin shettis när det snörar regnar? e det verkligen helt ok... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 684
Senast: mizz_perfect
·
T
Foder & Strö Hej! Jag har en nordis som är lättfödd och tjock!:o Hur bör foderstaten för en sådan häst se ut enligt dig? Hon är 9år och rids...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Ingrid och Lukas
·
Hästvård har ett litet dilemma... har skickat in träckprov på våra hästar och väntar svar i veckan. Vill sedan avmaska så fort som möjligt...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Madick
·
N
Hästvård Min häst har fått någerlunda stora ruvor på senorna på frambenen. Kan detta möjligen vara rasp? Hon har inte mugg i karlederna heller...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Nicolette
·
T
Hästvård Idag hade min häst 2 rätt stora knölar under magen, där sadelgjorden ska sitta.. som små "bröst" kändes det... han verkade inte ha ont...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: TheOne
·
Hästvård Satt och slöglodde på dressyrvm eller vad det nu var. Kan någon förklara varför var och varannan dressyrhäst har äggskor? 2
Svar
33
· Visningar
4 605
T
Hästvård Nu har det hänt igen... Hästen som i höstas hade mugg och rasp och därmed svullen på höger bak fick konstaterad senskada av vet, och...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Emelei
·
G
Hästvård Om man ger en normalstor häst hel havre, betfor och mineraler, hur mycket havre behöver hon då? Går normalt arbete ca 6 dagar i veckan...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Emelei
·
L
Hästvård Min ponny är ganska omusklad. Hon har gått ner i vikt och där fettet suttit sitter inget längre. Hennes bak är ganska omsuklad. Hon rids...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: mimmi_pippi
·
Hästvård Kvakan gick över för vickis del och blev istället anasarka. På veterinären låter det som slutet är nära. Tog detta från agrias...
Svar
7
· Visningar
3 481
Senast: via
·
D
Hästvård Nu i 3 dagar har min pålle hostat 3 ggr på raken när vi var ute och red, sen bara frustade hon efter det som vanligt.. Sen är allt som...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023