shettis utan täcke? :O

Sv: shettis utan täcke? :O

Hoppas verkligen inte att människor trycker på oklippta shettisar täcken? Det kallar jag för djurplågeri. Deras päls är väldigt tjock och tät, vatten och vind tränger inte igenom.

Tycker du ska hitta en ny vet, den du har verkar inte ha koll på mkt.
Tyvärr!

nej men stackars häst!! hur sjutton kan dom låta den gå utan täcke, tänk om den fryser och verkligen vill ha sitt täcke på sig:mad: :angel:

asso hur gammal är du egentligen? asso med tanke på ditt skrivsätt asso så borde du vara någonstans mellan 10-13 asso.. asso ellerhur?? :devil:

i regel tycker jag det är dumt med en massa onödiga täcken... framförallt på shettisar och unghästar + andra ponnyer/hästar som har lätt för att utveckla tät och tålig vinterpäls... :angel:
Inte springer det runt nån på slätterna å försöker sätta regntäcke på vildhästarna får vi hoppas... Hästar är ju fortfarande självständiga djur och inga knähundar?:p :rofl:

nej men stackars häst!! hur sjutton kan dom låta den gå utan täcke, tänk om den fryser och verkligen vill ha sitt täcke på sig:mad: :angel:

asso hur gammal är du egentligen? asso med tanke på ditt skrivsätt asso så borde du vara någonstans mellan 10-13 asso.. asso ellerhur?? :devil:

och det lät ju också moget :crazy: :rofl:

i regel tycker jag det är dumt med en massa onödiga täcken... framförallt på shettisar och unghästar + andra ponnyer/hästar som har lätt för att utveckla tät och tålig vinterpäls... :angel:
Inte springer det runt nån på slätterna å försöker sätta regntäcke på vildhästarna får vi hoppas... Hästar är ju fortfarande självständiga djur och inga knähundar?:p :rofl:

Mm pricis! Och är det nån här som vet var dom ursprungligen kommer ifrån? Shettlandsöarna och där är det inte hawaiklimat.;)

väldigt men kan man inte skriva normalt så att folk ens orkar plöja igenom texten och dessutom inte skriver något vettigt så vad kan man förvänta sig;)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 839
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Vilket stall tycker ni spontant verkar passa mig och min häst bäst? Jag har ett barn på 6 månader och är gravid med nummer två. Har en...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Nu står jag och kliar mig i huvudet. Jag har en äldre ponny som tidigare har tränat hårt och därför alltid varit helklippt, får lätt...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka