shettis utan täcke? :O

Sv: shettis utan täcke? :O

Raderat, kom på att det visst kanske var ett troll.
Inte slösa text på :D

knapp
börjar osa troll...tycker jag:o

Jag tror snarare att TS är någonstans i 8-10 års åldern, hon sköter tydligen en shettis (läste jag i någon tråd hon hade ) och kan kanske inte så mycket...
Om jag har rätt är det lite taskigt att hacka för mycket på henne. Läs hennes andra trådar så kanske ni får samma uppfattning?

Ts får gärna dementera det där med åldern, är hon inte så ung är det nog ett troll - men hellre fria än fälla!

Jag känner två shettisar och dem går utan täcke oavsett väder.
Om det är fördåligt väder så står dem inne och det verkar inte dem direkt lida av. Inte heller att gå utan täcke verkar dem lida av.
Sen är deras vinterpäls typ 5cm lång också.

bilderna är tagna i fredags
shettis 1.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08850000-08859999/640x480/8858660.jpg

shettis 2.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08850000-08859999/640x480/8858689.jpg

usch :( om det nu är en "trollunge" så hade inte jag blivit så mkt stöttad av att någor säger att jag inte vet bättre:mad:

Men asså hästar behöver inte täcke om man inte klipper dom!
Man brukar ju spara pälsen på shettisar ( om dom inte jobbar mkt )
och det funkar ju hur bra som helst. Jag tror inte precis att när hästarna var fria djur, sprang runt med täcken.!!

usch :( om det nu är en "trollunge" så hade inte jag blivit så mkt stöttad av att någor säger att jag inte vet bättre:mad:

fast trollungar är små som faktiskt VET men spelar dumma:p
"inte vet bättre" var kanske klumpigt uttryckt men jag kom inte på nåt bättre...:o

asso, jag vet en som har en shettis på 3-4 år, och han har inget täcke på sin shettis när det snörar regnar? e det verkligen helt ok att inte ha det? nu tex under påsk så snöar det här e det verkligen bra att ponnyn går utan täcke enligt han tkr hon det är skönt? pälsen är inte så tjock men det är manen, men liksom manen är ju inte så mkt till hjälp precis x) E det rätt att låta shettisen gå utan täcke?

Men lägg av!!!
Såklart shettisen mår bättre av att gå utan täcke!!! Bara den inte är klippt, hästar är byggda för att kunna kontrollera sin kroppsvärme bra, så shettisen har det bättre av att inte gå med täcke, för om den skulle gjort det så skulle jag tyckt synd om en häst som får ett extra lager värme när den inte behöver det.
Många tror att: "åååh stackars häst den fryser", knappast e det så, de är inga nakna människor precis?

HALLO! skämt eller? tycker det är grymt när jag ser orakade stackars shettisar med tjocka täcken.

Garanterat en trollunge.Hon pm:ade mig efter jag ifrågasatte om hon visste vad en häst åt.
Asso sluta skicka te mig, du e så jävla störande, försök inte tro att du har rätt, för du kan inte allt
:angel: :D :angel:
Kanske inte van att besöka ett forum vad vet jag.:smirk:

tror inte det är en trollunge.. snarare en helt vanlig unge;)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 839
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Vilket stall tycker ni spontant verkar passa mig och min häst bäst? Jag har ett barn på 6 månader och är gravid med nummer två. Har en...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Nu står jag och kliar mig i huvudet. Jag har en äldre ponny som tidigare har tränat hårt och därför alltid varit helklippt, får lätt...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka