Min fånghäst äter bajs...

Sv: Min fånghäst äter bajs...

Bra tips osv men jag undrar... vad var det han menade med att de kostar..?

Fjolårshö är oftast billigare än årets finhö..
INGET KRAFTFODER kostar.. 0 :-
Inga stora gröna hagar.....
Verkar man hästen rätt - inga skokostnader....

Nä.. jag får inte ihop att de kostar massor? Vi har en i stallet, kostar varken mer eller mindre än någon annan... mer koll på vad hon äter och i vilka hagar hon går bara..?

Allt hö är väl fjolårshö? I år har väl inget hö kommit upp än? Menar du 2 år gammalt hö då?

Sv: Min fånghäst äter bajs...

En bra link om gress og hö http://www.safergrass.org/ Under linken "There IS sugar in grass and hay" står det litt om å ha høyet i vatten.

Min häst fikk fång i mars fordi jeg ga hösilage og det var for mye sukker. Han fikk fettnacke og fett på ryggen og baken, men var tynn over magen. Han fikk Butta i en måned og fordi det er fare for å bli dårlig i magen så ga jeg han mye hö for å hjelpe på. En ponni på 138 cm høy (Islands/New Forest) og 9 kg hö for dagen. Jeg hadde i höet i vatten mellom 1-8 timer hver dag, og gav Probiotika (melkesyrebakterier) to ganger for dagen. Nå får han 8 kg hö som vannes ut, og ser bare bedre og bedre ut.

Fettnacken og rumpen er blitt mye bedre och hästen mener selv at han er frisk nå :banana:

Liknande trådar

Relationer Jag har sen snart 2 år tillbaka levt med en alldeles underbar. Jag skulle vilja påstå att det är min livsstörsta kärlek som jag hittade...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
66 978
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 169
Senast: snorp
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 771
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 338
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka