Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske inte ska hålla på med hoppning om det inte fungerar utan lugnande?
Gäller inte fodertillskott. Sist jag kollade fanns fortvarande inga naturläkemedel registrerade för häst.
PL
det finns massor av omständigheter kring såna här hästar. Kan vara saker som helt enkelt inte går att förändra förutom med lugnande.
EDIT: Tänk på alla de hästar som omöjligt kan bli klippta utan pleg exempelvis, och det spelaar ingen roll hur mycket man tränar och tränar och försöker vänja dem ? Då kan lugnande vara bra att ha.
Nu är det så att ag har en häst som blir väldigt het vid hoppning, Han hinner inte få upp benen i tid o i Kombinationerna blir det bara plockepinn av det andra hindret eftersom han får upp sån fart imellan de två hinderna
Så nu till saken. Innan idag när jag var o hopptränade så var han som vanligt o det blir väldigt jobbigt o irreterande att rida honom (Var nära att ge upp) Men så i slutet av lektionen så sa min tränare att det finns lugnande medel som är godkännt för tävling och han tyckte jag skulle testa det.
Någon som har erfarenhet av sånt Lugnande?
Vet någon vad det heter?
Vad kan det bli för "Bieffekter"?
Det är när du inte går tillbaka och klickar på TS inlägg när du ska svara, utan klickar på det inlägg som står sist i tråden - då ser det ut som om du svarar den som står sist i st f TS för att dens namn står på ditt inlägg (precis som det kommer att stå "Lugnande vid Tävling? av Findy Lee" på mitt svar nu)
Man ska skriva knapplån eller Kl för att alla ska förstå att du faktiskt svarar TS och inte föregående talare
Har själv precis fattat vad det är
96 h karens om man ska vara petig, och är det valeriana i dem har du längre karens. Rent generellt så allt som påverkar hästen är det minst 96 h på, och allt som inte finns med i Fass, alla naturläkemedel etc, är det 96 h på. Sen är just örtblandningar en slamkrypare, men ska du vara säker ska du ha 96 h karens.
Nu är det Elitryttare som använder Tryptovit och någon i samband med lastning och även just när man tävlar borta vidare finns Tryptofan i vanlig mat ?
Jag undrar vad du har för belägg med 96 timmars karens på ett tillskott som rekomenderas av vetrinärer och Vetrinärstaioner till hästarna .
Har alla dom fel och Alexandra W rätt
Ska ta upp detta med min vetrinär igen i veckan men vill gärna ha reda på vad du grundar ditt påstående på mer än på 96 timmars karens !
Där det står att Tryptofan ger 96 timmar karens ..
Mvh Miaa
det finns massor av omständigheter kring såna här hästar. Kan vara saker som helt enkelt inte går att förändra förutom med lugnande.
EDIT: Tänk på alla de hästar som omöjligt kan bli klippta utan pleg exempelvis, och det spelaar ingen roll hur mycket man tränar och tränar och försöker vänja dem ? Då kan lugnande vara bra att ha.
om min häst var tvungen att bli drogad för att jag ska kunna klippa den då hade jag inte gjort det. Anser fortfarande att nåt är fel om man måste droga hästen för att kunna hoppa. Allt till vilket pris som helst eller?
Jag vet många som drogar hästen för att den ska kunna klippas. Men för dem är det nödvändigt om de nu ska kunna träna lite hårdare pass på vintern där hästen blir svettig så att den torkar snabbare och inte behöver stå inne X antal timmar.
Vad skulle kunna va fel om man måste droga för att kunna hoppa? Är det fel att hoppa om hästen älskar det? Att dem vill så mycket att det är därför dem inte kan ta det lite lugnt? Är det inte bättre då att ge dem nåt fodertillskott med lugnande inverkan istället för att dom ska stressa upp sej så mkt som dem gör?
finns många heta hopphästar men man kan ju undra hur hästen egentligen beter sig om man vill droga den låter ganska stört. Eller lätta vägen ut kanske istället för att ha en bra tränare och träna hästen...tycker inte det låter sunt om hästen kraschar genom hinder osv...
Man brukar ju ha täcken så man slipper klippa och därmed slipper droga hästen för sitt eget intresse