Lugnande vid Tävling?

Sv: Lugnande vid Tävling?

Herregud det är väll skillnad och droga och droga :confused:

Hon drogar inte hästen i den bemärkelsen att den blir slö och hoppar lugnare för det eller inte vet var den har benen eller sinneslö :eek: :cool:

Att ge Tryptovit är inte att droga ,,,,vem vet det kanske är en *brist* på pållens eget intag Tryptofan eller så att säga sin egen Serotenhalt som den har fel på ???

Därav kan Tryptofanen gå in och hjälpa pållen att bli lugnare och mer harmonisk .
;Men kalla det droga njaaaa .

Mvh Mia

:bow: :bow: :bow:

*kl*

Jag har inga erfarenheter av detta med magnesium.
Men jag kommer att få det i helgen. Då skall jag sko en nervös drulle som jag hade att göra i tre och en halv timme med att få på framskor sist. Nu har ägarna börjat ge honom magnesium dom säger att han är mycket lugnare. Det skall bli mycket intressant att se om det ger någon effekt.

Drullen hade fått ett tillskott med L-Tryptofan zink och magnesium.
Och nån sorts effekt kanske det hade. Han var i stället för nervöst ovillig, iskallt aggressivt ovillig. Som sagt nån effekt men inte den förväntade:D

Drullen hade fått ett tillskott med L-Tryptofan zink och magnesium.
Och nån sorts effekt kanske det hade. Han var i stället för nervöst ovillig, iskallt aggressivt ovillig. Som sagt nån effekt men inte den förväntade:D

:rofl: Men sen måste man fostra dom också :cool:

jag var hos verinären för 2 år sedan (jag skulle köpa en het ponny) å då så sa han att jag skulle ge henne tryptovit, det skulle va lugnande, jag köpte en burk, men har faktiskt aldrig gett henne det då hon blev bättre när jag köpte henne....:smirk:
Såhär står det på burken: Tryptovit har en lugnande effekt på nervösa, stressade och heta hästar.
Tryptovit kan ges dagligen för att erhålla en mer avslappnad och lätthanterlig häst.
Tryptovit innrehåller den livsnödvändiga aminosyran tryptofan kombinerat med vitamin E och vitamin B1.

Vetrinären sa att det var godkänt att andvända. :)

Hej, såg att du skrivit om Tryptovit, du har aldrig användt det?. vart köpte du det, på granngården ? tacksam för svar..

jag var hos verinären för 2 år sedan (jag skulle köpa en het ponny) å då så sa han att jag skulle ge henne tryptovit, det skulle va lugnande, jag köpte en burk, men har faktiskt aldrig gett henne det då hon blev bättre när jag köpte henne....:smirk:
Såhär står det på burken: Tryptovit har en lugnande effekt på nervösa, stressade och heta hästar.
Tryptovit kan ges dagligen för att erhålla en mer avslappnad och lätthanterlig häst.
Tryptovit innrehåller den livsnödvändiga aminosyran tryptofan kombinerat med vitamin E och vitamin B1.

Vetrinären sa att det var godkänt att andvända. :)

Tryptovit fungerade inte märkbart på min ponny iallafall..
Han kanske var extrem :crazy:

Har två burkar hemma.. Men nuvarande häst somnar väl om om jag skulle ge henne.. :angel:

Hej, såg att du skrivit om Tryptovit, du har aldrig användt det?. vart köpte du det, på granngården ? tacksam för svar..

Jag köpte det av vetrinären.... :banana:

Nej... jag har aldrig andvänt det så jag vet inte hur dt funkar men en kompis till mei har också en het ponny och hon andvändet det och det funkar tydligen.....

Senast ändrad av en moderator:

Jo men den här är inte ouppfostrad för övrigt. Jag har lite svårt att sätta fingret på hans uppträdande, Jag tror nog han rättar sig med tiden. Detta är det enda problemet och det är så pass stort att ägarna funderar på att göra sig av med hästen. Det blir för ägarna känslomässigt jobbiga skoningar när dom ser sin normalt snälla häst förvandlas till fan själv. Dessutom så blir det i längden ganska dyrt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Från ridlycka till hopplycka! :D Det här med hoppning är ju bara så himla roligt! Och jag fattar inte varför jag inte har tänkt på...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
298
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
621
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka