Kissing spines?

Sv: Kissing spines?

Precis, och jag skrev ju att det KAN vara ärftligt, jag hade inte avlat på en ks häst, när chansen finns att avkomman kan ärva det.

Precis, det kan komma tillbaka.

KS är ett kroniskt tillstånd som aldrig kan försvinna. Däremot så kan man hålla hästen smärtfri genom rätt träning.

Enligt min veterinär så är det ett stort mörkertal med hästar som har KS där det inte upptäcks förrän ex försäljningsröntgen. Mig stör det inte att avla på ett sto med KS.

Vad jag menade var att symptomen kan komma tillbaka. Sedan har hästen naturligtvis KS jämt.

Personligen skulle jag Aldrig avla på en KS-häst. Det helvete som många ägare får gå igenom önskar jag ingen...

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 012
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej alla! Ska försöka förklara så tydligt jag kan! x) Jag har en 15 årig häst som för ett par veckor sedan fick konstaterat att han...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: Hästanna
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 894
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka