Klippa manen.

Sv: Klippa manen.

Ser nu att bilden kommit fram igen, Kan det inte vara sommar klåda h#n har på svansen då hade en valack en gång som alltid kliade sig på svansen när det blev vår-sommar, vi smorde med en speciell salva som vi köpte på granngården. Kan ju ioförsig vara mask oxå var det länge sedan hästen avmaskades?

Angående manen så kan du ju alltid använda solo comb som finns på h##ks då ser manen ryckt ut men du klipper/skär den igentligen.:p

jag har en timkniv, tänkte jag skulle testa med den. skall klippa av en bit idag så får jag se sen hur det ser ut.
Jag tror det är mask själv. för detta är första gången han någonsin kliat sig, efter vad vi fått reda på . Han har inga eksem eller liknande, (väldigt lättskött häst)

Mer tips på manen ? :P

klipp först å ryck de sista , dt är snyggast om den är lika lång som en hand är bred ;)

Min hästs man var verkligen inte fin som "lång" jag kämpade och var envis och försökte ha den lång men det var mest bara ett tunnt spret :crazy:
Så till slut klippte jag den och då blev hon så här fin
Mayan016.jpg

Det är bara klippt inte ryckt.
Har tyvärr ingen före bild, hon var mest fotad från andra sidan innan klippningen för att manen såg så eländig ut.

Jag tycker att manen är fin, jag. jag skule låtit den vara och se om den blir längre, annars ara hålla den sådär lagom jämn.

Jag klippte honom igår!!!!

Det blev inte så bra, och det blev jättekort!
Men nu får de vara fram till sommaren sen skall jag fixa det hela på riktigt. Jag skall lägga in lite bilder ikväll på den mega korta manen !

*skäms lite* hade lite tråkigt med så tog saxen och klippte ett S på rumpan på honom haha :P tror jag skall klippa hans päls med senare..

Mjo men jag tnäkte att eftersom jag skall rycka den med så blir den ju rätt mycket kortare ändå sen.. så jag vet inte riktigt... kanske skönt för hästarna med kortare man under sommar halvåret ?

Det är ju skönare för hästarna med lång man under sommartid så dom kan vifta bort flugor. Eller har jag fel? :crazy:

Nej du har rätt, men de blev för kort.. inte meningen men jag kunde inte få de jämt inte ens någorlunda jämt så klippte bara utan att tänka :P.. men han klarar sig några månader.. hans man växer rätt fort när den är kort! Så det skall nog gå.. får lägga in bilder imorgon hinner inte nu ! = (

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
846
Senast: Mia_R
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 324
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka