Munkorg till betet?! Eller vad?

Sv: Munkorg till betet?! Eller vad?

Mina bägge (ja, även 2-åringen...) kommer också bara gå på bete halva dygnet. På natten kommer de gå i en liten vinterhage (0,3ha) ihop med lösdriften, men fri tillgång på mkt fin halm samt ett par kg hö, och 2-åringen får antagligen dessutom kraftfoder...

Stoet ska om det går få ha munkorg (av köldridå från gg ;) ) på betet, nu har hon ju blivit så smal och fin, och jag vill gärna behålla henne så!)

Sv: Munkorg till betet?! Eller vad?

Vi har två fångdrabbade shetlansponnyer på ridskolan och sommartid får de gå på bete med varsin typ Green Guard eller liknande. De står dock inne nattetid. Men det har fungerat bra.

Det gynnar ju inte en redan för tjock häst att gå upp ännu mer i vikt.

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag har ingen större erfarenhet om bete så ursäkta många frågor... Jag har två hästar som går i 1 hektar gräs hage året om. Sedan...
Svar
12
· Visningar
1 619
Senast: Rialavargen
·
Foder & Strö Nya fröken köptes i februari. Var då inte så bra i hullet. Själva hullet var i lägre delen av normalhull, man kunde se revbenen i vissa...
2
Svar
35
· Visningar
3 805
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 961
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 936
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka