Jaha!
Pillans fodervärd här!
Ja vad säger man?
Detta är inget försvars tal utan bara min syn på saken!
Jag började som sagt som medryttare åt Pillan hösten 2005 till en början två dgr i veckan sen tre, när jag började kunde hon i princip bara gå rakt fram i skritt och trav, galopp skänkeln funkade väl sådär.
Malin själv red väl i pricip aldrig av olika anledningar och skaffade därför en till medryttare en tjej på 14 år som flängde omkring, så det va ju på det viset att man visste inte från gång till gång hur Pillan skulle vara, antagligen fick hon väl göra som hon ville med den tjejen!
Sen fick ja veta att det va ytterligare två tjejer där och red. Det var då ja började känna tt det fick va nog, va/är dökär i hästen, men vem orkar, ja va ju tvungen att ta smällen nån gång så jag bestämde mej för att sluta.
jag och Malin talade inte med varann på några månader, vart väl lite snabbt avslut.
Sen i början på hösten började vi prata lite på msn och ja började spåna på att ja skulle skaffa en foderhäst eller en medryttarehäst (bkev arbetslös i juli, så tid fanns det, va lite osäker om ja skulle fixa det ekonomiskt). Sen skicka de hon ett mail till mej och sa att Pillan behövde ett hem akut hon vantrivdes i sitt stall. Jag funderade ett tag, räknade och grejjade och kom fram till at ja inte skulle ha råd, meddelade detta, men Malin sa att hon skulle betala allt utom hö och ev. kraftfoder.
Sen kom Pillan och ja va sååå glad, hon va smal då man såg revbenen på henne.men hade inte lopp pälsen hon har nu, som vi alla vet att dom kan få vid fällning, korten hon satt ut ger henne verkligen inte rättvisa!
Hon va knappt riden, en gång på flera veckor sa hon. När hon kom va hon grinig att hålla på med, gick knappt att borsta henne utan att hon pressade tillbaka öronen, men nu är hon underbar att hålla på med, älskar att bli pysslad med, kommer för det mesta när man kommer ut i hagen. Bara vid enstaka tillfällen så har hon strejkat.
Och så vitt ja vet så har hon aldrig varit så värst musklad.
Hon har blivit avmaskad av oss!
Jag pratade med Malin och sa att ja vill att vi veterinär besiktar Pillan och då fick ja till svar att det ska ja göra i augusti.....men sen sa ja att ja hade det som krav om ja ska ha kvar henne till augusti, för är det så att hon inte mår bra så vill ja gärna veta va ja ska göra för att hon ska må bättre.
Har även sagt att det skulle kännas bra för mej om hon kunde ta hem henne till Örebro och hade det varit min häst så hade ja gjort det direkt om ja tyckte att hästen inte mådde bra!
Jag hoppas detta löser sej till det bästa!