Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö Hej alla! Är det någon som förstår sig på det här med olja till häst? Hur mycket kan man ge egentligen utan att det blir för mycket?
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Shaklima
·
P
Hästvård Pållen har trampat sig i ena bakbenet med brodden, några centimeter över hoven. Bara kotan är en anning svullen, han haltar inte...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Ja, var och köpte foder idag och det ska ha kommit ut något nytt i betfor väg som enbart tar 10 min, det var slutsålt så kunde i granska...
2
Svar
30
· Visningar
2 978
Senast: mahlmt
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har läst att kalcium/magnesiumkvoten inte ska understiga 2,7 - hur viktigt är egentligen det? Om man har bra...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: michaelaa
·
J
Hästvård hej ingen av mina två vetrinärer vill skriva ut sebasil mot fotskabb på häst dom säger att de blivit förbjudet till hästar..är de...
Svar
16
· Visningar
4 990
J
Foder & Strö funderar på att gå över till hösilage....efter denna blöta höst/vinter...men vad ska man tänka på? hur vet man att det är ett bra...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 892
Senast: jupiter-judex
·
E
Hästvård Hittade ingen tråd som riktigt passade så jag skriver en ny. Min häst hade svullna bakben en dag när jag kom ut till stallet. Bägge två...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: hillevie
·
R
Hästvård Ni som har bara två hästar i stallet.Hur gör ni när bara den ena ska ridas eller tas ut/in. Har två hästar i ett nytt stall och vet...
2
Svar
27
· Visningar
2 622
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Jag ger i princip fri tillgång på grovfoder, och med de värden som det har innebär det att det täcker både protein och energibehov. (Och...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Trissa
·
R
Hästvård det finns hästar i stallet som har täcken i lager på sig,dom fryser,,,, inne och ute . när får deras hårremm andas,visst god andas...
2
Svar
38
· Visningar
2 609
Senast: isaaak_
·
Hästvård är det dumt att köpa en tinker med mugg? hur svårskött är det? :confused:
Svar
10
· Visningar
2 029
Senast: Sunflower2B
·
Hästvård Min tvååring är sen med sin testikelutveckling. I somras kunde jag knappt hitta dem, men de fanns där om jag klämde ordentligt. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: ameo
·
Hästvård Våran ena foderhäst har fått konstiga knölar på ryggen, precis där sadeln ligger. :o Hon reagerar inte när man ryktar, klämmer på dem...
Svar
14
· Visningar
902
Senast: Koppen
·
M
Hästvård Hej Vi har bestämt att röntga när vi köper vår häst. På kliniken sa de att det alltid är svårt att röntga när man inte vet vad det är...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: Fiorano
·
V
Hästvård Jo det är så här att min häst jag har lägger sig ner helt plötsligt och vill inte äta, verkar inte som magont eftersom hon varken slår...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: v_Ninja_v
·
M
Hästvård Börjar fundera på de här med avmaskning igen. Har alltid avmaksat hästarna och låtit de gå i en annan hage i några dar så de får ur sig...
2
Svar
26
· Visningar
1 918
Senast: Madick
·
Hästvård Vad är det som "kluckar" då vissa hingstar springer? Har alltid fått höra att det är tarmarna men det har ju ston med!
2 3
Svar
43
· Visningar
5 649
Senast: Silkisif
·
Hästvård En av mina araber har en galla, stor som en vindruva på ena framknät sedan ett år. Han har inte varit halt, men är inte så gammal...
Svar
12
· Visningar
3 225
Senast: cerrox
·
Hästvård Slutet av förra veckan blev min häst helt knottrig, det hade bara sagt "poff" och dagen där på så var hon helt knottrig typ under mellan...
Svar
15
· Visningar
1 609
Senast: fleur
·
Hästvård Hej alla trevliga bukefalister! Det är såhär att vi har ett varmblod på foder som vi nu fått förfrågan om att köpa..Vi tycker...
Svar
3
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka