Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det var inte enbart riktat till dig, men vad som nu visas tydligt är förmänskligandet av djur i flera av inläggen. Går man till Mumins tidigare inlägg så ser man tydligt vad hon anser om förmänskligande av hästar, nu står det iofs inget om storleken så uppenbarligen är det mer ok ju mindre de blir.
Detta är ett tydligt drag hos många, små djur kan man hantera i princip på vilket sätt som helst oavsett det strider mot dessa natur om de är små. Det är bara att gå ut och titta i det verkliga livet, det handlar inte bara om hästar utan hundar och andra djur som har raser som är väldigt små så hanteras de annorlunda än sina större geliker.
Undrar vad det beror på?
Går man till Mumins tidigare inlägg så ser man tydligt vad hon anser om förmänskligande av hästar, nu står det iofs inget om storleken så uppenbarligen är det mer ok ju mindre de blir.
NÄR tänker det lagstadgas om införskaffande av körkort på häst??
Det finns idioter i trafiken också, TROTS körkort .... så problemen lär inte försvinna
Visst är det dubbelmoral att kämpa så envist i tråd efter tråd om naturlig hästhållning för att helt plötsligt göra ett "lappkast" och påstå att det är naturligt att hästarna befinner sig i ett bostadshus och främst i köket, dessutom är det "gulligt" till råga på allt.
Var är dagens hästkunniga hästägare???? Inte många i denna tråd i alla fall. (hitils)
Hej, försvinna lär det inte göra men pågå i mindre skala. Mister man sitt körkort för att man är en idiot och fortfarande beter sig som en idiot så gör man sig skyldig till ett högre brott på skalan.
Tanken med körkort är att det i grund och botten påvisat ngn typ av grundkunskap, i annat fall klarar man inte uppkörningen. För dagen finns ingen uppkörning vilket knappas eleminerar antalet idioter. Tanken har aldrig slagit dig varför det införts körkort på bil men inte på häst???
Häst klassas som fordon, innehar en topphastighet på drygt 70 km, Vid denna hastighet som på en ridhäst betraktas som sken föreligger inga tillförlitliga fungerande bromsar, ej heller tillförlitlig styrning. Ändå får detta fordon framföras helt utan ålderskav,körkort på allmän väg. Verkar det sunt resonerat utifrån trafiksäkerhet???
men isåfall borde inte vem som helst få ha hund - de kan också vara farliga och/eller må dåligt - och inte barn,Alltså, jag förstår vad du menar, men isåfall borde inte vem som helst få ha hund - de kan också vara farliga och/eller må dåligt - och inte barn, Vilka skulle få körkortet? Skulle det bara vara ett ridprov? Eller teori om hästens färger och tecken? Eller foderstatsuträkningsprov?
Jag tar iaf inte till mig av detta uttalande, eftersom jag anser mig vara tillräckligt hästkunnig för att ha häst. Dessutom är jag läskunnig och kan stava hyfsat
Till skillnad mot dig, för om du kunde läsa så skulle du se att ingen här påstår att det är naturligt att ha hästar i köket.