Hur behandlar man sår?

Sv: Hur behandlar man sår?

Okej presis var jag gör. Fast jag longskerar istället.

när min häst fick ett sår längs ryggraden för hundra år sen, fick vi pencelinsalva utskrivet av vet som vi smörjde med. såret satt precis under sadeln och var ganska svullet, så vi ledde och longerade henne tills det läkt igen helt.

Vet inte om det ar samma sak som min hast hade. Hon hade fatt skavsar av sadeln. Det var inget sar direkt men haret var bortskavat och huden var lite rod. Fick radet att satta pa fiskleverolja. Gjorde det och vips vaxte haret ut igen. Hasten var dock mindre fortjust i lukten... Stoppade om sadeln efter det.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Cactus
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Fazeem
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II