proteinknölar ??

Sv: proteinknölar ??

det borde inte vara problem att rida om det är dessa "proteinknölar", använd en BRA, tjock fårskinnspad under sadeln så ska det inte vara något problem. annars är det förmodligen något annat..för dessa gör inte ont.

Vad gör man åt det då ??? På min polle sitter dom precis i sadelstaden och jag kan inte rida alls. Hon har stått hela vintern :eek:

det borde inte vara problem att rida om det är dessa "proteinknölar", använd en BRA, tjock fårskinnspad under sadeln så ska det inte vara något problem. annars är det förmodligen något annat..för dessa gör inte ont.

Hon reagerar inte när jag klämmer på dom .... ska köpa något tjockt ock prova ... Tack för tipset Mvh Jenny

Min häst har haft dessa i 3 år, från o till....
På ryggraden båda sidor....aldrig haft ont i dom vid tryck...
Råd från folk har varit bla "Proteinknölar", minska proteinet i maten...
Hjälpte inte...
Rent chabrak osv....osv...
Inget har hjälpt, tills en dag va det en som sa att hästen har fått i sig bakterier ute, köp Grapefruktkärnolja o ge i 3v....
De försvann:banana:
Och kom tb igen under vintern....nåja, vinter o vinter, det har inte varit så mkt av den varan....mest grön sådan....
Min häst är mkt gräsen, kommer hon åt något grönt, så äter hon hellre det, inte hö...
Och då gräver hon fram kvickrot...får därigenpm i sig en massa onödigt "skit", även sand...
Så jag måste köra m "loppfrön" o grapefruktkärneolja på henne om vintern är för mild....

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit