Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Den här säsongen har jag haft jättesvårt att få tag i hösilage till hästarna. Förra årets skörd blev mindre än vanligt och bönderna har...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: grodan21
·
T
Foder & Strö Någon som hört talas om/använder Equitop Myoplasm? (stavning?) Vad jag förstår ska det vara ett "muskeluppbyggar" tillskott... Någon som...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: a-h
·
Foder & Strö En av miina vänner blev helt förskräckt då jag sa att en av mina hästar bara fick kornkross förut. Hon menade att de kan få...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: EnKiwi
·
C
Foder & Strö Hur skulle ni ha gjort om ni har ett "vanligt" hö med ganska högt kalcium (2.8g/kg) och fosforn (1.6g)och mg(1.0g.)? Jag har lite...
Svar
7
· Visningar
3 031
Senast: Carolrita
·
P
Hästvård Kan någon lägga in en bild på en korrekt verkad barfota hov som är tagen underifrån så man ser sulan?
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Panter
·
T
Hästvård Hjälp vet inte va ja ska göra,..:confused: Ponnyn har äcklighosta och den har varit så här hemsk i ca 1vecka,. men nu har hon fått...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: Tictacto
·
B
Hästvård Ska ge min häst medicin med plastspruta i munnen. Det är tabletter som är krossade. Tog lite vatten + sirap. Men det gick inget vidare...
Svar
6
· Visningar
740
W
Hästvård Idag då jag mockade hittade jag den här sötnosen......Vilken sort tror ni det är? Förstahandsval av avmaskningsmedel...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 557
Senast: Madick
·
Hästvård Mitt högdräktiga sto har börjat "mjälla" som sjutton! När man borstar henne så är det som om det aldrig tar slut och man står i en liten...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: Corax
·
K
Foder & Strö Hej, har precis köpt min första häst och har nu lite frågor om foder! Det är en storhäst, sto, 7 år på ca 600 kg som tränas...
Svar
7
· Visningar
738
Senast: Koppen
·
K
Hästvård Känner mig hur dum som helst men vad är egentligen patella? En som undrar mkt :angel:
Svar
1
· Visningar
858
Senast: pinky
·
J
Hästvård Min pålle har fått en konstig vårta, eller knöl på ena bogen. den är ca 2 cm i diameter och det är absolut ingen ink. Det kan man...
Svar
11
· Visningar
3 525
Senast: sissu
·
Hästvård Kan ston få vargtänder??
Svar
5
· Visningar
926
Senast: virra
·
  • Låst
Hästvård Min 2 årshingst är svullen lite ovanför kotan på höger bakben och har varit det drygt 2 veckor nu. Lite fakta om skador på senaste...
2
Svar
37
· Visningar
3 809
Senast: Fibusen
·
O
Foder & Strö Ni ar sakert less pa att lasa om haranalyser men jag ville bara beratta om en hast jag kopte for ett par manader sedan. Han ar en 4-arig...
2
Svar
27
· Visningar
2 831
Senast: okeydokey
·
T
Hästvård Min nordis kom plötsligt en dag med en valnötsstor utbuktning vid kronranden. Inte halt, så veterinären ville inte komma ut. Bölden...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård en häst i stallet idag var svullen ena fram idag.. från kotan å hela vägen upp till knät. ömmade lite när man tryckte å kände på benet...
Svar
18
· Visningar
1 415
Senast: LadySara
·
C
Hästvård Min häst har alltid varit lite gallig i bakbenen, precis ovanför kotan, och det är inget som stör honom. Men för någon vecka sedan så...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Erikan
·
Hästvård I somras fick min häst riktigt äcklig ögoninflamation mitt i min semester så jag var inte hemma. Gult tjock var och svullna ögon hade...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Ylva86
·
Hästvård Vad gör man åt svallkött? Måste man göra något? Är det receptbelagt medel som gäller eller finns det något annat som funkar? /Maria
2
Svar
29
· Visningar
11 305
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2