Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Har en häst som jag inte brukar rida på sporrar mer än när jag tränar, annars brukar jag ha ett dressyr spö. Han kräver ganska mycket...
Svar
15
· Visningar
2 770
Senast: pomelo
·
K
Hästvård En liten fråga här gällande en bekants häst. H*n köpte en maffig travare som gått i trav i 7 år. Verkligen älskade det och var riktigt...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: ridtravare
·
E
Hästvård Bäst å ta det från början: I fredags när jag kom ut till stallet hade min häst jätte svullna bakben. Den svullna och ömma delen var...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: emgard98
·
S
Hästvård Min häst har dammallergi och har stått på behandling med olika medel nu en tid. Det senaste tog slut i lördags och jag märkte ingen...
Svar
12
· Visningar
963
Senast: Skuggabaldur
·
M
Hästvård Jag har konstaterat att min häst har fått mugg på vänster bak :crazy: Inget vidare och det känns inte som att det är nån lätt sådan. Det...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: carwes
·
E
Hästvård Har lånat en frieservalack, som nu har börjat klia sig något fruktasvärt i karlederna med sina hovar... Han har haft så vid ägaren...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: hillevie
·
Hästvård Sitter för närvarande online med en god vän vars kompis häst är svårt sjuk. Är det någon som känenr igen symtomen (självklart står den...
2
Svar
26
· Visningar
4 643
Senast: majola
·
J
Hästvård Hejsan, jag håller på och ska köpa en ny häst nu, efter att jag fått avliva min förra efter en tragisk olycka,. Men det är så att hon...
Svar
8
· Visningar
1 119
Senast: Dancing
·
T
Hästvård Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att få svar ang patellaupphakning så jag gör ett försök här... Jag hjälper till med en...
Svar
14
· Visningar
3 024
Senast: stall banal
·
T
Hästvård Hur länge stannar vaccinet i kroppen? (gällande de årliga intervallerna) Vissa säger att det är lite längre än exakt ett år från senaste...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: tirnanog
·
Hästvård sitter ähr och känner mig helt förtvivlad. min häst beter sig så ,märkligt och jag vet inte vad som händer eller vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 895
Senast: Beppo
·
H
Hästvård Vad är det som händer med ett myggmedel i en oöppnad flaska om medlett gått ut? Farligt för hästen på något sätt?
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Ur eksemsynpunkt, gör det någon skillnad om man ger hästen linfrökaka?? sett några förbättringar... Vet någon vilka värden den...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Ylva86
·
Hästvård Upptäckte häromdagen att min shettis börjat klia sig ganska mycket. Kollade då i pälsen och upptäckte små skorpor på huden! Någon som...
2
Svar
21
· Visningar
1 960
Senast: ecila
·
A
Hästvård På tal om det :), vad gör ni med era krubbitare? Låter ni dem suga eller har ni rem? Har ni sökt djupare i problemet o kanske tom hittat...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: _86a_
·
Hästvård Den senaste veckan har hästen börjat tappa hår på benen, blir som kala fläckar, hon har även fått något svampigt, muggaktigt men inte...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Rumpnissen
·
G
Foder & Strö Jag skulle vilja veta för-och nackdelar med att ge betfor. Om någon har lite mer kunskap om detta.
Svar
14
· Visningar
1 145
Senast: _86a_
·
Hästvård Har ni läst artikeln om detta i Ridsport? Det är vår hovslagare det handlar om, hans hästar. Och det verkar med största sannolikhet vara...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 236
Senast: loffacosmo
·
Hästvård Har ett äldre arabsto på 19 år vars avföromg blir som om hon gått på bete, en kompakt bladda,ingen diarrè.Luktar väldigt illa.... Hon...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Ylva86
·
W
Hästvård Hur har ni det med massering och/eller kiroprktorer till era hästar? Får dom något av det regelbundet, eller sporadiskt, vid behov...
2
Svar
24
· Visningar
2 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka