Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Vi har en ny hovslagare som var och skodde för en vecka sen och min häst har fortfarande ont i hovarna. Han har skott min häst en gång...
Svar
14
· Visningar
1 505
Senast: Maggie W
·
Hästvård Min häst har sträckt en skinkmuskel i samband med lek i hagen och är halt. Jag tänkte ställa honom i sjukhage ett par dagar, och leda...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: svea
·
3
Hästvård Om du ska undersöka en häst för att den är smal, inte normal "ätarlust" som den brukar(älskar mat:D vanligtvis) och spänd... Ja...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: 333
·
B
Hästvård Nu har ja en liten undran.. Ni som har lättfödda hästar, va får dom för mat och hur mkt? Jag känner en som har en nordis som är väldigt...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Mia_R
·
F
Hästvård fick idag höra att ammoniak lukt kan förstöra hjärnan är det sant? det va ngt om att det fräte sönder eller va de nu sa. Har stall...
Svar
16
· Visningar
5 620
Hästvård Det senaste året har jag chockerats två gånger av följande scenario; En person har en häst som är rejält halt och lytt men...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: arabia
·
S
Hästvård Hade i måndags en equterapeut som kikade på min häst. Sned i höften och hon "knäcktes" rätt. Vet inte om hon gått omkull i hagen eller...
Svar
8
· Visningar
2 435
Senast: OliviaSaccNo1
·
Hästvård Tycke ni att det är OK att låta hästarna vara ute länge när det stormar? Jag tycker att hästar alltid ska vara ute så mycket som...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
11 722
Senast: Beverly
·
M
Hästvård Hej. Igår när jag tog in hästen från hagen såg hon ut som hon hade påssjuka. Precis vid käkmusklerna liksom på ganascherna. Vad kan...
Svar
18
· Visningar
6 863
Senast: Ylva86
·
C
Hästvård Vad innebär det om en veterinär säger att hästen har en rejäl gasklocka i samband med kolik, är det lika med att hästen har en gaskolik...
Svar
6
· Visningar
2 700
Senast: Nicke
·
T
Hästvård har en häst som har blive väldigt loj på sissta tiden. han är vissligen 19 år men så här har han inte vare förut! är lite orolig för...
Svar
4
· Visningar
1 982
Senast: blohme
·
L
Hästvård Kan någon ge råd på vad ni gjort då era hästar haft diarre längre perioder till och från?? de börja med kolik för ca 5 v sen, sen har...
Svar
10
· Visningar
2 801
Senast: Fritzon
·
K
Foder & Strö Min Jasmine drabbades av fång förra året, o fick hovbensrotation. Hon är mycket bättre nu, som tur är och rotationen ska ha blivit...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: milly
·
T
Foder & Strö Jag vet egentligen inte alls hur man räknar ut en foderstat till en häst... och jag skäms nästan för det :crazy: Har en häst på foder...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Tant Asta
·
Hästvård Någon som har haft någon häst som reagerat på finadyne? En av mina hästar har en lätt markering och fick Finadyne utskrivet. Jag hann...
2
Svar
29
· Visningar
3 254
Senast: CallMeAce
·
L
Foder & Strö Har hört att man kan ge linfrö eller linfröolja mot sommarexsem. Är det någon som har provat och har märkt någon skillnad? Vad har du i...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: Boj
·
M
Hästvård Vill bara höra lite med er om ni nån gång använt Bayticol som avlusningsmedel till häst/hästar. Det är ju egentligen till för nöt och...
Svar
1
· Visningar
2 207
B
Hästvård Hur skulle ni göra? Min ponny har haft (har) en hovböld. Först skar veterinären upp bölden och han blev bra, efter ca 1mån skodde vi...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: Bim
·
M
  • Låst
Hästvård Travtränaren Johan Lejon har enl. artikel i travronden fått 10 000 kr i böter av STC för att han haft sina hästar ute till 20:00 på...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 700
Senast: dolphinsmile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka