Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Pållen lyckades på något vänster fastna med hö bak på fel sida tråden i hagen. Skär/rivsår på framsidan av hasleden. Veterinären sa att...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Emelei
·
R
Hästvård Kan man tvätta skapet (även inuti) med utspädd Jodopax? Ja eller Nej?
Svar
10
· Visningar
780
Senast: norrland65
·
S
Hästvård Jag undrar, om hästen börjar få knölar (ungerör som muskel knutar) på ryggen och halsen vad kan det bero på? Har kollat noga så det är...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Skorpan
·
Foder & Strö Har en 17-årig c-ponny med enorma humörsvängningar. För tillfället är han inne i en väldigt trotsig period (som nästan helt säkert beror...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Ylva86
·
J
Foder & Strö En tjej i vårt stall har fått för sig att hennes häst är för tunn:confused: Det är en ridtravare med enligt mig och flera andra i...
2
Svar
22
· Visningar
1 887
Senast: Jackie Brown
·
Foder & Strö Man kan ju blanda ihop sin egen mix enligt Salsa. Men kan man styra över minerler/vitamin/tilskotten i fodret. Dvs kan man styra över...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Sass
·
P
Hästvård Hej! Är det fler än jag som har häst som reagerar vid pälsfällning? Han blir alltid surare så här års och nu är han riktigt grinig...
Svar
4
· Visningar
2 037
Senast: Axxxxa
·
Hästvård jag vet att årstiden är fel åså men någon som har något bra respet på hemmagjord flugspray som fungerar? (har lixom ingen lust att lägga...
Svar
4
· Visningar
994
Hästvård Den här tråden kanske blir lite rörig men jag ber er ha överseende. Är du inte intresserad av sjukdomshistoriken så skippa det...
Svar
3
· Visningar
3 406
Senast: Corax
·
S
Hästvård Min häst har ganska mycket hovskägg och nu i vinter har han som borja tappa hud eller nått. Det är som hudflagor i pälsen. Vad ska jag...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: loch
·
L
Foder & Strö jag undrar om ngn vet om och var man kan köpa melass i lite mindre förpackningar är 40kg.
Svar
8
· Visningar
1 098
Senast: lkn02001
·
Foder & Strö Fetma-pållan har nu gått ner hela 80kg sen hon stallades in i höstas :D - inte illa va? Men hon har en bit kvar... jag skulle tro att...
Svar
13
· Visningar
1 428
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Jag har ett Varmblod på sex år som det är tänkt att jag skall debutera distans CR med i vår. Han är stressad i typen, och är pigg...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Natasja
·
S
Hästvård Är det bara jag eller har maskmedlen blivit billigare? Köpte cydektin i november på recept kostade 188:- TROR jag, och jag köpte det...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Madick
·
G
Hästvård Hjälp..snälla. Kan man ge tuppkam intravenöst???? Alltså Jag har en häst som vrickat sig i hagen. har röntgat och visar inget. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: globox
·
K
Hästvård Hästen är så stel i bakbenet och rör inte på knäet.. tror hon halkat. Vad kan man göra? Veterinären kommer den 14onde. Någon som ha nått...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: white socks
·
L
Hästvård Jag har ett sto som är sne i bäckenet, och jag får ta ut en equterapeut då och då för att knacka rätt. Skulle ni rekommendera att köpa...
Svar
13
· Visningar
905
Senast: Messy
·
C
Hästvård Nu har det kommit kvarka till det stall där jag tar lektioner en gång i veckan. :( Undrar hur man gör sina stallkläder "osmittade" igen...
Svar
7
· Visningar
1 222
Senast: diartistakasha
·
M
Hästvård Hej allihopa, är i stort behov av tips hur man får manen jämnt tunn, har två varmblod som har manar som är tjocka som en nordsvensk...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: Midnightwalker
·
Foder & Strö Av att få "för lite" grovfoder att tugga på eller att vara feta/överviktiga?! Med "för lite" grovfoder menar jag att de kanske bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 948
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare