Utlånad häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Utlånad häst

jag tycker Att du ska ta ut vet och få konstaterat att hästen inte är så smal som du och kotknackaren eller vad det var, tycker.

ja jag ska beställa ut veterinär för att kolla det och för att de ska kolla så att han inte kan få andra "följdsjukdomar" och vad f.v kan göra för honom dessa veckor som är kvar

har dragit mig för att göra det för att bespara f.v den kostnaden men det verkar tydligen oundvikligt.. de allra flesta här råder mig till det precis som du så jag ringer direkt på måndag..

eller ska jag säga till f.v att ta till klinik? Vad tycker du?

:bow: Det där måste vi alla göra! alla gör vi misstag, och kommer säkerligen göra framöver också... Man blir aldrig fullärd ;)
Försök hjälpas åt, även om jag förstår att det gör ont att läsa den här tråden om man är fodervärden. Jag har aldrig tolkat tråden som ett sätt att visa hur dålig fodervärd ägaren har, tvärtom, om du Comet läser igen ser du hur fint hon skrivit om dig, att du kanske är lite okunnig på vissa plan (är vi alla!!) men att hon fått en känsla av att du kan bli Riktigt duktig och att hon gillat dig hela tiden :bow: Läst det?

Hoppas detta löser sig till det bästa för Hästen, lägg energi på honom istället för osämja.

ja jag gillar f.v mycket och tycker att hon har mkt god hand med hästar och är förnuftig!

JAG ÄR INTE ALLSMÄKTIG OCH BEGÅVAD MED ALLA SVAR, därav skriver jag frågor på detta forum för att ta del av andras kunskap- klart jag sållar men det måste man kunna;)

JA, Hästen är det centrala å viktigaste och det tycker både f.v å jag! å vi ska lösa detta:)

Jag tycker nog att du ganska ingående beskrivit fodervärden, hästens problem, stallets rutiner och relationer i dina trådar. Även om du inte nämnt namn. Men inblandade parter vet ju vilka du menar, eller hur?

Buke är ett diskussionsforum, ja. Det är ypperligt att ställa sina frågor, svara och diskutera! :bow:

Men - jag tycker att privata diskussioner av den här typen, dvs att du inte är nöjd med fodervärdens skötsel av hästen och stallets rutiner, bör tas privat. Det är för stor risk att någon blir sårad och att era problem förstoras. Jag tror att dessa diskussioner inte riktigt blivit som du vill.

Norrland

Jag tycker nog att du ganska ingående beskrivit fodervärden, hästens problem, stallets rutiner och relationer i dina trådar. Även om du inte nämnt namn. Men inblandade parter vet ju vilka du menar, eller hur?ja för att jag meddelat fodervärden att jag skrivit frågan här på buke och det var ok för henne då

Buke är ett diskussionsforum, ja. Det är ypperligt att ställa sina frågor, svara och diskutera! :bow: japp just det jag gör

Men - jag tycker att privata diskussioner av den här typen, dvs att du inte är nöjd med fodervärdens skötsel av hästen och stallets rutiner, bör tas privatJag skrev inte här för att föra en privat diskussion utan för att få höra i all anonymitet vad folk här på buke skulle gjort i mitt läge. Det är för stor risk att någon blir sårad och att era problem förstoras. Jag tror att dessa diskussioner inte riktigt blivit som du vill.Nej de har inte blivit som jag tänkte mig för att det normala händ- man är av olika åsikter och f.v kände sig kränkt och berättade antagligen för de i stallet att jag skrivit här å då ville de stötta henne genom att oxå skriva här..

NorrlandSydSverige- och ja jag ska tala med f.v men ville ha andras syn på det hela

............

Jag skulle tagit hem hästen och gjort en ordentlig foderstat. Min häst skulle också se ut som ett skelett på den foderstaten.

Har nu blivit ny medlem och läst de som skrivits här inne på denna tråden! 333-->Du kanske inte "hänger" ut fv men du kan ju vara lite mer diskret iaf.Jag menar hur tror du att hon känner sig när du sitter här inne och gnäller på henne.Hon gör allt för hästen!! Jag menar hon läser ju själv och ser ju att du inte är hel nöjd precis. Och sen tycker jag inte att du ska hänga ut oss andra i stallet som dåliga hästmänniskor.De är ju faktiskt såhär att dom flesta hästarna i stallet får mat 3ggr/dag ! De går tyvärr inte att fixa på annat sätt så de blir fler.Vi jobbar ju dom flesta av oss eller går i skolan,då är de svårt att ta sig ifrån jobbet och fodra dom runt 12 med lunch. Dom får frukost,lunch/middag när dom kommer in och kvällsmat runt 20. Och gräshagar,vem har de i detta konstiga väder soom vi har i Sverige just nu,regnar de inte så blåser de eller så snöar de eller haglar. Är de fint en dag så regnar de till 90% dagen efter.De är ju iaf bättre att dom faktiskt får gå ute,och vi har ju relativt fina hagar för leran är inte den där rikigt kletiga även om de ösregnar i 2-3 dagar.
Vill inte vara sån men gnäll inte på oss andra! Vi tycker om hästar lika mkt som du! :mad:

Ursäkta men , klart som f*n att det går att fixa med fler fodringar. Det är ändå levande varelser vi snackar om här! Kan man inte lösa det så ska man inte ha djur! Det finns en massa lösningar för folk som inte "hinner" lunchfodra. Grindar som öppnas med timer, Släng ut tillräckligt med hö på morgonen i hagarna eller fri tillgång ute. Att säga att det inte går att lösa så att hästarna inte får mat är bara ren lathet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 554
Senast: nexxa
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 316
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 737
Senast: lovehorses
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
32 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka