R
rocki
Sv: Rotation i alla 4 hovarna
Öppna bara boxdörrarna,bekvämt va
har trådar mellan vägarna som jag sätter upp/ta ner, de har inga grimmor på sig
lydiga som små hundar
Öppna bara boxdörrarna,bekvämt va

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
förklara exakt hur dom gör det! (ingående och noggrant tack, gärna med bilder, för du verkar vara enormt kunnig om detta och lång erfarenhet av minst 25-30 barfotahästar!)
Så här ser det ut, en gammal bild sen förra året...nu är det ju snöfritt....men lilla gumman här har grimma på sig för igentligen hade hon boxvila pga stygn i karleden, men vi fuskade lite![]()
![]()
Sen vad gällande bilder osv. har min verkare tagit kort på en av mina hästars hovar ända från början. Ska försöka få fram dom korten så ni får se.. Har även röntgenbilder på hovbensrotationen före och efter barfotagången. Känns som att det verkar behövas bildbevis för att tysta ner alla besservissar som tror dom kan allt inom barfotagång!
Hur mycket hö,hur är protein och näringsnivån i höet?Hur stor är hästen?Min stora kille fick protein fång åt enbart hö och lite lucern blev dålig på det har dragit ner proteinet och han har blivit bra.han åt 8kg hö 750gr lucern och 90gr mineral =fick början till fång hade överskott på protein har minskat på det nu och ersatt med lite kolhydrater ta reda på vad för sorts fång hästen lider av.Hoppas att allt ordnar sig kram på digNi som kan mer än jag om fånghästar vad ger ni en häst med rotation i alla 4 hovarna för framtidsutsikter?
Fram är det ca en rotation på 4-5 grader och bak värre med ca 10-12 graders rotation och även början till separation av hovväggen. Veterinären ska mäta rotationen exakt och ringa senare idag.
Tidigare har hästen haft ett fånganfall per år och de har blivit värre för varje år. I år hade hon fång i Juni men nu även i November. Får inget gräs eller kraftfoder, bara hö och vitamin + mineral.
Veterinären tror att bl.a. Cushings spelar en roll och vi ska påbörja medicin för detta så snart medicinen anländer.
När vet man att det inte går längre och när tar man beslutet att det får vara nog. Har nu haft boxvila i 3 1/2 vecka och har inte blivit bättre tvärtom så var hon mycket värre idag på kliniken än för bara en vecka sedan. Veterinären hade inte heller något svar på varför hon blivit så mycket sämre.
Vad ska jag göra?
Hej, är det inte att äventyra hästens rehabelitering eller överskatta sin egen kunskap genom att "fuska" och inte ta Veterinärens ordination på allvar???
I detta fall gick det ju tydligen bra men jag tycker att om man inte följer Veterinärens ordination och försäkringen betalar en del av behandlingen så skulle försäkringsbolaget återkräva ersättningen om hästägaren inte följer Veterinärens ordination och det tillstöter komplikationer.
Jag är inte helt säker på att det är så bra av dig att här skriva ofentligt att du inte följt Veterinärens ordination.
Och varför är det inte bra att skriva offentligt om att man inte följt veterinärens ordination? Tycker du börjar gå för långt! Tror nog att tjejen du skrev till är medveten om vad hon gör med sin häst, om inte annat så hoppas jag. Sluta gnälla på allt som inte ens hör hit!
Hej, är det inte att äventyra hästens rehabelitering eller överskatta sin egen kunskap genom att "fuska" och inte ta Veterinärens ordination på allvar???
I detta fall gick det ju tydligen bra men jag tycker att om man inte följer Veterinärens ordination och försäkringen betalar en del av behandlingen så skulle försäkringsbolaget återkräva ersättningen om hästägaren inte följer Veterinärens ordination och det tillstöter komplikationer.
Jag är inte helt säker på att det är så bra av dig att här skriva ofentligt att du inte följt Veterinärens ordination.
Vänta lite nu!!!! Kan vi backa bandet och hjälpas åt???? Det måste finnas en utlösande faktor här som vi har missat. Kan det vara att det återkommer vid exakt samma tidpunkt på året och i så fall under vilken tid på året samt vad har man i denna tidpunkt för påverkningar i miljö,årstid,foder,hagvistelse,hantering,bruk,exektra som kan ge dessa rubbningar???
Tänk,,, tänk,,, tänk efter nu alla.
Ridi har du mer info att delge som du har missat att delge???
Jag får inte ihop det här,, ngt som förmodligen ansees som obetydligt men har förmodligen en stor betydels har enligt mig förbigåtts.
Hur mycket hö,hur är protein och näringsnivån i höet?Hur stor är hästen?Min stora kille fick protein fång åt enbart hö och lite lucern blev dålig på det har dragit ner proteinet och han har blivit bra.han åt 8kg hö 750gr lucern och 90gr mineral =fick början till fång hade överskott på protein har minskat på det nu och ersatt med lite kolhydrater ta reda på vad för sorts fång hästen lider av.Hoppas att allt ordnar sig kram på dig![]()